جام جهانی 2022؛ نتیجه و خلاصه بازی تیم های فوتبال آرژانتین – لهستان

در چارچوب رقابت‌های دور سوم گروه C جام جهانی ۲۰۲۲، امروز _چهارشنبه، نهم آذرماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های لهستان و آرژانتین در ورزشگاه ۹۷۴ شهر دوحه به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه ؛ بازی این دیدار با سوت مایکل الیور دنی مکلی داور هلندی ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه ۹۷۴ (دوحه) به وقت ایران شروع شد.

ترکیب تیم ملی لهستان:

ویزچک شزنی، بارتوش برژینسکی، یاکوب کیویور، کمیل گیلیک، متی کش، پیوتر زیلینسکی، گرگور کرچوویاک، کریستین بیلیک، پرزمیسلاو فرانکوفسکی، کارول سوییدرسکی و روبرت لواندوفسکی

سرمربی: چسواو میشنیویچ

ترکیب تیم ملی آرژانتین:

امیلیانو مارتینز، نیکولاس اوتامندی، کریستین رومرو، ناهیل مولینا، آنخل دی‌ماریا، مارکوس آکونیا، رودریگو دی‌پائول، لیونل مسی، خولین آوارس، الکسیس مک‌آلیستر و انزو فرناندس

سرمربی: لیونل اسکالونی

لحظات حساس:

دقیقه ۳: ضربه سر اوتامندی روی توپ ارسالی از جناح راست زمین از کنار دروازه لهستان رد شد که البته در این صحنه خطای مدافع پیشتاخته آرژانتین گرفته شده بود.

دقیقه ۷: ضربه پای راست لیونل مسی در اختیلر دروازه‌بان لهستان قرار گرفت.

دقیقه ۱۰: ضربه غافلگیر کننده شزنی از سمت چپ محوطه شزنی را وادار به واکنش کرد و یک کرنر برای آرژانتین به دست آمد.

دقیقه ۲۸: دو حمله خطرناک برای آرژانتین که در نهایت ضربه خطرناک آکونیا از کنار دردازه شزنی به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳: سانتر عالی دیماریا از روی نقطه کرنر مستقیما درحال ورود به دروازه بود که واکنش شزنی یک کرنر برای آرژانتین به همراه داشت.

دقیقه ۳۶: فرصت خوب برای مسی به دست آمد، اما مدافعین لهستان اجاره زون ضربه سر را به کاپیتان آرژانتین ندادند.

دقیقه ۳۷: داور روی صحنه برخورد مسی با مدافع و گلر لهستان صحنه را بازبینی کرد و با تشخبص برخورد دست شزنی به صورت مسی اعلام پنالتی کرد.

دقیقه ۳۸: یک سوپر واکنش از شزنی مانع گلزنی لیونل مسی شد. کاپیتان آرژانتین پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را به سمت چپ دروازه‌بان فرستاد، اما شزنی این توپ را که ارتفاع کمی داشت به زیبایی مهار کرد.

این دیدار در نیمه اول بدون گل خاتمه یافت.

دقیقه ۴۳: دروازه‌بان لهستان دو موقعیت خوب را پشت سر هم از آرژانتینی‌ها گرفت و همچنان مقابل حملات بی امان این تیم مقاومت می‌کند.

دقیقه ۴۷: آرژانتین نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد. حرکت سریع آرژانتینی‌ها از سمت راست سبب شد دیماریا، ناهوئل مولینا را راه بیندازد و او با پاسی دقیق و زمینی توپ را به محوطه جریمه فرستاد و شوت الکسیس مک‌آلیستر کار را تمام کرد.

دقیقه ۶۱: مسی از سمت چپ پاس در عرض زیبایی داد و شوت بازیکن آلیستر توسط شزنی مهار شد.

دقیقه ۶۸:: آرژانتینی‌ها پس از گل اول باز هم به حملات خود ادامه دادند و این بار روی یک حرکت ترکیبی به گل رسیدند. در این گل مسی با پاس و حرکتش فضاسازی کرد و توپ به انزو فرناندز رسید؛ فرناندز در پشت محوطه با چشمانی باز توپ را برای آلوارز پاس داد و او با حفظ توپ و شوتی محکم دروازه لهستان را باز کرد.

دقیقه ۷۳: مسی یک پاس عالی به آلوارز داد و او را تک به تک کرد، اما مهاجم آرژانتین قدر این فرصت را ندانست.

دقیقه ۸۶: فرصت خوب برای لائوتارو مارتینز با بی دقتی این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۹۰: ضربه چیپ تاگلیافیکو روی خط دروازه لهستان توسط مدافع این تیم دور شد تا اختلاف به سه گل نرسد.و بازی با برتری آرژانتین به پایان رسید.

در این گروه تیم های آرژانتین و لهستان به دور بعد صعود کردند و به ترتیب به مصاف تیم های استرالیا و فرانسه می روند.