جام قهرمانی به سرخ ها رسید؛ بی‌تدبیری سازمان لیگ یک سوپرجام جذاب را لغو کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ صبح دیروز جلسه ای را تشکیل دادند که طی آن اعلام کردند پرسپولیس به دلیل قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر به عنوان قهرمان سوپرجام این فصل اعلام شده است. دلیل این کار سازمان لیگ اما بی تدبیری آن ها نسبت به قوانینی است که اشراف کامل به آن ندارند.

در تمام لیگ های معتبر اروپایی در صورتی که تیمی قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را جشن بگیرد باید در سوپرجام مقابل نایب قهرمان جام حذفی یا ناب قهرمان لیگ برتر مسابقه دهد تا تکلیف قهرمان این جام مشخص شود؛ در ایران اما سازمان لیگ هیچ تدبیری در این باره نیاندیشیده بود که اگر تیمی دوگانه فوتبال ایران را کسب کند سرنوشت سوپرجام چه خواهد شد.

پرسپولیس با قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی چشم انتظار دیدار سوپرجام بود که امروز خبری آمد که به دلیل اینکه سازمان لیگ برنامه مشخصی برای سوپرجام ندارد مصوب شد قهرمان این فصل سوپرجام هم پرسپولیس باشد.

در لیگ های آلمان در صورت بروز چنین اتفاقی که یک تیم دوگانه کسب کند باید در دیدار سوپرجام با نایب قهرمان لیگ بازی کند. در اسپانیا و ایتالیا اما به این شکل نیست و نایب قهرمان حذفی در صورت قهرمانی در لیگ و حذفی وارد سوپر جام می شود.

خبرنگار: سپهر خرمی