جام ملت های آسیا/نتیجه و خلاصه بازی نیمه اول تیم های فوتبال ایران 4 -1فلسطین

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و فلسطین یکشنبه از ساعت 21 به وقت تهران در ورزشگاه اجوکیشن سیتی برگزار شد که نیمه اول این بازی به سود ایران به پایان رسید.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین بازی دور گروهی جام ملت‌ های آسیا یکشنبه 24 دی ماه از ساعت 21 به وقت تهران در ورزشگاه اجوکیشن سیتی به مصاف فلسطین رفت که نیمه اول این دیدار با نتیجه 3 بر یک به پایان رسید

پیش از آغاز این دیدار یک دقیقه سکوت به احترام شهدای فلسطین و غزه انجام شد. این اقدام به پیشنهاد ایران و موافقت AFC صورت گرفت.

داور: عبدالرحمن‌ ابراهیم جاسم (قطر)

کمک‌ها: طالب سالم – سعود احمد (قطر)

داوران VAR: عبدالله علی المری – خمیس المری (قطر)

کارت زرد: تیرمانینی، سالدانیا، صیام (فلسطین)

کارت قرمز: –

گل‌ها: کریم انصاری فرد دقیقه 2، شجاع خلیل زاده دقیقه 12، مهدی قائدی دقیقه 38 برای ایران، تامر صیام دقیقه 6+45 برای فلسطین

 ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، شجاع خلیل زاده (44-سیدمجید حسینی)، محمدحسین کنعانی زادگان، صادق محرمی، سامان قدوس، سعید عزت اللهی، مهدی قائدی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری فرد

سرمربی : امیر قلعه نویی

ترکیب فلسطین: 

رامی حماده، محمد رشید، یاسر حامد، عدی مخروب، مصعب البطاط، تامر سیام، محمد ابوورده، کامیلو سالدانا، شهاب قنبر، میشل تیرمانینی و زید قنبر

سرمربی: مکرم دبوب

لحظات حساس:

این دیدار در نهایت با حساب 4 بر 1 به اتمام رسید و ایران با 3 امتیاز و تفاضل گل بهتر در صدر گروه 3 قرار گرفت.

دقیه 54: سردار آزمون گل چهارم ایران را وارد دروازه فلسطین کرد.

دقیقه 6+45: ارسال بلند ضربه ایستگاهی روی محوطه جریمه ایران با ضربه سر عزت اللهی همراه شد تا توپ در اختیار صیام قرار بگیرد و این بازیکن نیز به راحتی دروازه بیرانوند را باز کرد تا نتیجه نیمه اول 3 بر یک به سود کشورمان شود.

دقیقه 1+45: نفوذ خوب قائدی به محوطه جریمه فلسطین میرفت که یک موقعیت خوب را برای تیم ایران مهیا کند اما پاس عرضی این بازین توسط مدافع حریف برگشت داده شد.

دقیقه 38: پاس خوب جهانبخش درگوشه محوطه جریمه فلسطین به قائدی رسید تا این بازیکن با ضربه ای فنی و دقیق توپ را به گوشه مخالف دروازه حماده برساند.

دقیقه 33: ارسال خطرناک روی محوطه جریمه ایران را بیرانوند مشت کرد.

دقیقه 28: طارمی با عبور از 2بازیکن حریف وارد محوطه جریمه فلسطین شد اما تکل لحظه آخری مدافع این تیم مانع از گلسازی مهاجم تیم کشورمان شد و توپ را به کرنر فرستاد. درادامه نیز کرنر ارسالی را بازیکن فلسطین با ضربه سر از محوطه جریمه این تیم دور کرد.

دقیقه 23: ارسال بلند بازیکن فلسطین روی محوطه جریمه ایران را بیرانوند جمع کرد.

دقیقه 22: دروازه بان فلسطین با تکلی به موقع توپ را از مقابل پای طارمی دور کرد تا ایران به گل سوم نرسد.

دقیقه 21: ارسال بلند حاج صفی روی تیر دوم دروازه فلسطین فرود آمد اما توپ با ضربه سر علیرضا جهانبخش به بیرون رفت.

دقیقه 12: ارسال دقیق قدوس از روی ضربه کاشته بیرون از محوطه جریمه فلسطن، روی تیر دوم به شجاع خلیل زاده رسید تا این بازیکن با یک ضربه بغل پا گل دوم را به ثمر برساند.

دقیقه 10: شوت مهدی قائدی از پشت محوطه جریمه فلسطین، از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.

 دقیقه 2: سانتر خوب قائدی، در محوطه جریمه فلسطین به قدوس رسید و این بازیکن نیز توپ را در اختیار کریم انصاری فرد قرارداد تا مهاجم تیم کشورمان با یک ضربه خوب توپ را به گوشه دروازه حریف برساند.

پایان پیام/