جانشین یامگا در استقلال مشخص شد

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ استقلال در تعطیلات نیم‌فصل لیگ برتر با یک اتفاق تلخ مواجه شد و یکی از مهم‌ترین ستاره‌های خود را از دست داد. کوین یامگا، ستاره فرانسوی آبی‌ها در جریان تمرینات به‌شدت مصدوم شد و حداقل تا پایان این فصل نمی‌تواند به میدان برود. مصدومیت یامگا که یکی از بهترین‌های استقلال در چند فصل اخیر بوده، نگرانی‌های زیادی را به وجود آورد و باعث شد جواد نکونام به دنبال جذب جانشین برود.

به گزارش فوتبال 360، مهدی تیکدری‌نژاد و میلاد فخرالدینی 2 گزینه سرمربی استقلال بودند که در نهایت دومی جذب شد ولی به نظر می‌رسد جانشین اصلی کوین یامگا از قبل در استقلال حضور داشته است. صالح حردانی، مدافع راست جوان استقلال این روزها در سمت راست این تیم عملکرد بسیار خوبی داشته و اجازه نداده جای خالی ستاره فرانسوی احساس شود.

 

فصل پرفراز و نشیب صالح زیر نظر مربی محبوب

صالح حردانی کشف جواد نکونام در فولاد بود و زیر نظر این سرمربی توانست نام خودش را مطرح کند و حتی به تیم ملی برسد. حردانی پس از حضور در استقلال یکی از مهره‌های محبوب فرهاد مجیدی هم بود و در نیم‌فصل اول حضورش عملکرد درخشانی داشت. او با پاس گل در دربی و گلزنی مقابل فولاد نقش مهمی در قهرمانی تاریخی استقلال ایفا کرد.

 

با جدایی مجیدی و حضور ریکاردو سا پینتو، شرایط برای حردانی تغییر کرد و او فصل گذشته اغلب یک بازیکن نیمکت‌نشین بود. پس از انتخاب نکونام به عنوان سرمربی استقلال، پیش‌بینی می‌شد که شرایط برای حردانی تغییر کند و او دوباره به ترکیب اصلی برگردد. اتفاقی که در بازی اول لیگ هم رخ داد و حردانی هم با گلزنی بازگشت به ترکیب اصلی را جشن گرفت.

 

در ادامه اما کار برای حردانی دوباره سخت شد و با توجه به تغییر سیستم استقلال او به نیمکت بازگشت. بحران مصدومیت‌های استقلال در خط دفاعی باعث شد نکونام در چند بازی حساس مثل داربی از حردانی در پست غیرتخصصی استفاده کند و او با عملکرد درخشانی که داشت بار دیگر خودش را ثابت کرد و در چند هفته آخر نیم‌فصل یکی از بهترین‌های استقلال بود. حضور حردانی در سمت راست دفاع 3 نفره استقلال باعث شد عملکرد کوین یامگا هم بهتر شود و این 2 بازیکن زوج خوبی باهم ساختند.

جای خالی یامگا احساس نشد!

در شرایطی که با بازگشت مدافعان مصدوم استقلال و خرید رافائل سیلوا، حردانی خودش را آماده رقابت دوباره با کوین یامگا می‌کرد، مصدومیت ستاره فرانسوی باعث شد مدافع جوان استقلال بار دیگر به انتخاب اول نکونام تبدیل شود. حردانی در 2 بازی ابتدایی نیم‌فصل دوم در پست کوین یامگا به میدان رفته و عملکرد بسیار خوبی داشته است.

 

او در این 2 بازی تحرک خوبی به سمت راست استقلال بخشیده و نقش مهمی در موقعیت‌سازی تیمش ایفا کرده است. شماره 2 استقلال در بازی با نفت آبادان با کسب نمره 7.78 از متریکا بهترین بازیکن زمین بود و مقابل ملوان هم خط دفاعی این تیم را آزار داد. حردانی اگر کمی دقت می‌کرد می‌توانست مقابل ملوان دومین گل فصل خود را هم به ثمر برساند ولی در مجموع عملکرد خوبی داشت. نمایش اخیر حردانی خیال نکونام را از سمت راست راحت کرده و این مدافع اجازه نداده جای خالی کوین یامگا خیلی احساس شود.

انتهای پیام/