جایزه قابل توجه IBA برای بوکسورهای المپیکی

فدراسیون جهانی بوکس به مدال آوران این رشته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، جایزه قابل توجهی در نظر گرفته است.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ فدراسیون جهانی بوکس (IBA) به همه مدال آوران این رشته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس جایزه نقدی اهدا می‌کند. این تصمیم فدراسیون جهانی بوکس در حالی است که مسئول برگزاری مسابقات بوکس در المپیک، IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) است.

سال گذشت پس از حواشی زیادی که میان IBA (فدراسیون جهانی بوکس) و IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) رخ داد،‌ IOC این سازمان را به رسمیت نمی‌شناسد و به همین دلیل مسابقات بوکس المپیک را زیر نظر خودش برگزار می‌کند. دلیل اختلافات موجود میان این دو سازمان، وجود برخی فسادهای مالی، داوری و حمایت IBA از روسیه در جنگ با اوکراین بود.

IBA تنها فدراسیون جهانی بود به دلیل داشتن رئیس روسیه‌ای، به ورزشکاران روسیه اجازه داد تا در مسابقات جهانی و بین‌المللی این رشته با پرچم روسیه پا میدان بگذارند و همین مسائل ناراحتی IOC را به همراه داشت.

به این ترتیب فدراسیون جهانی بوکس به بوکسورهایی که در المپیک مدال طلا بگیرند ۱۰۰ هزار دلار، به نفراتی که نقره بگیرند ۵۰ هزار دلار و به نفراتی که برنز بگیرند ۲۵ هزار دلار جایزه نقدی اهدا می‌کند.

در حال حاضر بوکسورهای ایران در تلاش هستند که از طریق مسابقات تایلند که آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک است، سهمیه حضور در المپیک را کسب کنند. البته تاکنون این اتفاق رخ نداده و احتمالا دست آنها از این جوایز قابل توجه فدراسیون جهانی کوتاه خواهد ماند.

انتهای پیام/