جایگزین مهدی قایدی در استقلال مشخص شد

آبی‌ها در بازار تابستانه پیش‌رو دغدغه‌های پرشماری دارند که یکی از آن‌ها، انتخاب سرمربی است. در کنار موضوع تعیین جانشین ریکاردو سا پینتو، مشخص شدن سرنوشت دو ستاره قرضی استقلال هم برای هواداران این تیم بسیار حائزاهمیت است.

به گزارش گروه ورزشی شبکه لحظه؛ باشوی آبی‌ها هنوز ۳ فصل دیگر با باشگاه اماراتی قرارداد دارد و گفته می‌شود که آن‌ها برای فصل پیش‌رو و قرض دادن دوباره قایدی، خواهان دریافت یک میلیون دلار هستند.

استقلال نتوانست در لیگ بیست‌ودوم شرایط خوبی را داشته باشد و با وجود نمایش‌های تهاجمی شاگردان ریکاردو سا پینتو، آبی‌پوشان پایتخت ناکام در رسیدن به عنوان قهرمانی بودند. در جام حذفی هم سناریویی مشابه تکرار شد و با وجود رسیدن به مرحله فینال، دست شاگردان سا پینتو از جام قهرمانی کوتاه ماند تا یکی از ناکام‌ترین فصول استقلال در سالیان گذشته به پایان برسد. روز گذشته سا پینتو پایان کارش در استقلال را رسماً اعلام کرد تا فرآیند انتخاب جانشین او آغاز شود.

آبی‌ها در بازار تابستانه پیش‌رو دغدغه‌های پرشماری دارند که یکی از آن‌ها، انتخاب سرمربی است. در کنار موضوع تعیین جانشین ریکاردو سا پینتو، مشخص شدن سرنوشت دو ستاره قرضی استقلال هم برای هواداران این تیم بسیار حائزاهمیت است؛ به‌ویژه آنکه در مسیر موفقیت آبی‌پوشان در فصل اخیر و حضور آن‌ها در کورس مدعیان، محمد محبی و مهدی قایدی نقش پررنگی را داشتند.

محبی برای پیوستن به استقلال مسیر آسان‌تری را در پیش دارد و با پرداخت ۶۰۰ هزار دلار، قرارداد او با آبی‌ها به شکل دائمی خواهد شد و رضایت باشگاه پرتغالی جلب می‌شود اما شرایط برای آینده کاری مهدی قایدی در استقلال متفاوت است. باشوی آبی‌ها هنوز ۳ فصل دیگر با باشگاه اماراتی قرارداد دارد و گفته می‌شود که آن‌ها برای فصل پیش‌رو و قرض دادن دوباره قایدی، خواهان دریافت یک میلیون دلار هستند. در این میان تعیین قانون ممنوعیت استفاده از لژیونرهای قرضی باعث شده تا استقلالی‌ها با چالش بزرگ‌تری مواجه شوند؛ البته که تفسیر آبی‌ها از این قانون به شکل دیگری است و آن‌ها معتقدند که در صورت تامین منابع مالی، قایدی به واسطه حضور در فصل گذشته، مشکلی برای همراه استقلال در فصل پیش‌رو ندارد.

باشگاه استقلال به لحاظ مالی شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و انعقاد قرارداد بازیکنان با ارقام عجیب و سنگین در فصل گذشته باعث شده تا آبی‌ها برای هزینه‌کرد در بازار تابستانه پیش‌رو چالش‌های بزرگی را در پیش داشته باشند. در این میان، در صورت عدم تامین منابع مالی (حدود ۵۰ میلیارد تومان) برای جذب مهدی قایدی، به نظر می‌رسد که استقلالی‌ها باید به سراغ پلن (B) بروند و به دنبال انتخاب جانشین برای ستاره خوش‌تکنیک خود باشند.

بازگشت «حسین‌زاده» به استقلال؟

امیرحسین حسین‌زاده وینگر ۲۲ ساله فوتبال ایران در سال قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌ویکم، نقش پررنگی در دستاورد تاریخی آبی‌ها داشت و باتوجه به اعتماد ویژه فرهاد مجیدی توانست عملکرد درخشانی را از خود به جای بگذارد. حسین‌زاده در آن فصل پای ثابت ترکیب استقلال بود و توانست ۸ گل برای تیمش بزند و یک گل هم بسازد اما بعد از قهرمانی به‌دست آمده، راهی بلژیک شد و به تیم شارلروا پیوست.

حسین‌زاده در فصلی که گذشت نتوانست در تیم بلژیکی روزهای خوبی را پشت سر بگذارد و همین مسئله باعث شده تا او خیلی زود در سودای جدایی از تیم شارلروا باشد. هنوز یک فصل دیگر از قرارداد امیرحسین حسین‌زاده با تیم بلژیکی باقی‌مانده اما این احتمال وجود دارد که در صورت شکست در پروژه جذب مهدی قایدی، آبی‌ها تمرکز خود را روی فرآیند انتقال دوباره امیرحسین حسین‌زاده به استقلال بگذارند و به نظر می‌رسد که او، آلترناتیو اول قایدی در فهرست استقلال برای فصل آینده است.

انتهای پیام/