جایگزین یار دوازدهم کیست؟

وبسایت رسمی وب سایت نود – پس از مصدومیت حسین ماهینی، با توجه به محرومیت کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری در دیدار با السد، پرسپولیس تنها از ۱۰ بازیکن با سابقه و زبده جهت حضور در دیدار رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برخورددار است و باید دید کدام بازیکن یازدهمین بازیکن ترکیب سرخپوشان خواهد بود.

پس از بازی با الدحیل، محرومیت ۲ بازیکن این تیم (کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری) تا حدی از حلاوت صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا کاست

اما خبر شوک‌آور پس از دربی منتشر شد، جاییکه حسین ماهینی به دلیل پارگی رباط ادامه فصل را از دست داد و پرسپولیس برای مهمترین دیدار فصلش حتی ۱۱ بازیکن هم در اختیار ندارد و باید حداقل از یکی از بازیکنان کم تجربه در دیدار با السد استفاده کند.

باید دید این مربی از یک مدافع راست جوان نظیر شاهین عباسیان استفاده خواهد کرد یا شجاع خلیل زاده که در دفاع راست به نسبت موفق بوده در همان پست نگه خواهد داشت و خطر به کارگیری یک مدافع کم تجربه مانند احسان حسینی در کنار سیدجلال با تجربه را خواهد پذیرفت یا اینکه هیچ عنصری کم تجربه‌ای را وارد خط دفاع خود نخواهد کرد و بازیکنان باسابقه‌تر نظیر امید عالیشاه یا سیامک نعمتی برای اولین بار در دفاع راست به خدمت گرفته می‌شوند و از عناصر هجومی از روی نیمکت به ترکیب اصلی منتقل می‌شوند.برای حل این معما باید دید که نیمکت‌نشینان پرسپولیس چه ویژگیها و چه سابقه‌ای دارند.

مرور بازیهای پرسپولیس در دو فصل گذشته نشان می‌دهد احسان علوان زاده و ادم همتی، بین بازیکنان ذخیره نزدیک‌ترین بازیکنان به ترکیب اصلی هستند البته علوان‌زاده در فصل گذشته چنین وضعیتی داشت و همتی در این فصل.علوان زاده فصل گذشته ۴ بار در لیگ و یک بار در آسیا برای پرسپولیس به میدان رفت و مجموعا ۵۱ دقیقه در زمین حضور داشت این بازیکن در این فصل لیگ هنوز فرصت بازی پیدا نکرده ولی در لیگ قهرمانان در بازی برگشت با الدحیل در وقت تلف شده به زمین آمد.البته احسان علوان‌زاده بازیکن بی تجربه‌ای نیست و قبل از حضور در پرسپولیس در تیمهای استقلال خوزستان و نفت مسجد سلیمان بازی کرده و یک گل نیز به نام این بازیکن ثبت است.

ادم همتی نیز این فصل ۵ بازی برای پرسپولیس انجام داده است و در ۳۳ دقیقه‌ای که برای این تیم به میدان رفته یک گل زده و بر اساس آمار متریکا یک پاس کلیدی داشته و ۲ شوت به سمت دروازه حریفان شلیک کرده است.این بازیکن در ۲ بازی رفت و برگشت برابر الدحیل مجموعا ۴ دقیقه و فصل پیش ۱ بازی و ۴ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده است.

به نظر می‌رسد یکی از این دو بازیکن، گزینه‌ اصلی برانکو برای حضور در ترکیب اصلی باشند هرچند که ادم همتی با درخشش در روزهای اخیر و زدن گل ۳ امتیازی مقابل سپیدرود به نظر می‌رسد از شانس بیشتری برخوردار باشد.

احسان علوان زاده یک بازیکن چپ پا است و توانایی بازی در تمام پستهای جناح چپ از جمله دفاع جپ، هافبک چپ و وینگر چپ را دارد.ادم همتی نیز در دقایق کوتاه بازی خود در پرسپولیس نقش آچار فرانسه بوده و در پستهای هافبک راست، وینگر راست، هافبک وسط و مهاجم بازی کرده است.

به هرحال باید تا سه شنبه عصر صبر کرد و دید قرعه فال به نام کدام بازیکن خواهد خورد تا در اولین حضور در ترکیب اصلی شاید بزرگترین بازی عمر حرفه‌ای خود را تجربه کند.