جریمه غیبت علی پروین و فرصت کشف یک استعداد

حمید درخشان معتقد است : وقتی پرسپو به دلیل غیبت جریمه شد و از ترکیب پرسپولیس کنار رفت او فرصت درخشش در فوتبال را بدست آورد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  حمید درخشان در مورد اولین حضور جدی اش در فوتبال گفت:دقیقا در سال ۱۳۵۵ به پرسپولیس آمدم اما به خاطر حضور بازیکنان برجسته به من بازی نمی‌رسید. روزی علی پروین به تمرین نیامد. آقای امیر آصفی مرا صدا زد و گفت که به خاطر غیبت علی پروین سه جلسه نمی‌خواهم به او بازی بدهم و می‌خواهم که تو بازی کنی. اولین بازی را طوری بازی کردم که همه محو تکنیک من شده بودند. اولین بازی من در پرسپولیس همین بود و زنگ خطری برای سایر بازیکنان بود که من می‌توانم جایشان را بگیرم.

در ادامه به خاطر مشکلاتی که میان علی پروین و امیر آصفی پیش آمد، آصفی را برکنار کردند. در همین چند هفته پرویز قلیچ‌خانی به تیم اضافه شد. یادم می‌آید به انزلی رفتیم که بازی کنیم و در آنجا زمین مسابقه اصلا شرایط خوبی نداشت. غفورجهانی و بازیکنان بزرگ دیگری هم در آنجا بازی می‌کردند. چند ساعت قبل از بازی پرویز قلیچ‌خانی مرا صدا کرد و گفت: تو فوتبالیست تکنیکی هستی و اینجا شرایط زمین مناسب نیست و اگر بازی کنی مصدوم می‌شوی به همین خاطر من نمی‌خواهم تو را در این بازی استفاده کنم. چون تیم ملوان هم بسیار گردن کلف بود و آنقدر آقای قلیچ‌خانی را دوست داشتم که گفتم هر تصمیمی بگیرید می‌پذیرم. مرا بیرون گذاشت و خودش هم به عنوان دفاع وسط بازی کرد. در آن بازی تا دقیقه ۸۸ مساوی بودیم تا اینکه روی یک سانتر قلیچ‌خانی گل زد و بازی را بردیم. بعد از چند هفته دیدیم که آقای قلیچ‌خانی در تمرین نیستند و بعد محراب شاهرخی را به عنوان سرمربی انتخاب کردند. او به من لطف داشت و کم کم فضا برای بازی کردن برایم باز شد. من هم هافبک چپ پرسپولیس شدم و ۱۰ سال در این پست بازی کردم.

بیشتر بخوانید:
دربی 98 / حمید درخشان : پرسپولیس باید شجاعانه بازی کند
حمید درخشان در هیات مدیره پرسپولیس ؟
سانحه رانندگی حمید درخشان در جاده چالوس

انتهای پیام/