جزئیات مالی قرارداد کارلوس کیروش تا پایان جام ملت های آسیا

درست است که مدیران فدراسیون فوتبال هیچ شفاف سازی کاملی درباره قرارداد جدید 6 ماهه کارلوس کی روش با تیم ملی فوتبال ایران انجام نداده اند اما شنیده می شود که رقم دستمزد کی روش برای هر ماه تا پایان جام ملت های آسیا چیزی حدود 170 هزار دلار است.

به گزارش خبرنگار ورزشی لحظه، سرمربی پرتغالی تیم ملی تنها با هدف قهرمان کردن ایران در جام ملت های آسیا قبل از جام جهانی با اینکه از پیشنهاد 6 ماهه فدراسیون دلخور بود و انتقادات زیادی را هم نسبت به آن انجام داد، تصمیم گرفت در ایران بماند. از زمانی هم که خبر رسمی نشستن او روی نیمکت تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا در رسانه ها اعلام شد، باز هم مشکلات قدیمی پابرجا مانده و به همین ترتیب کی روش هم به اعتراض های خود نسبت به عدم حمایت از تیم ملی ایران ادامه داد. در هفته های اخیر هم صحبت های او و بازیکنان تیم ملی به خوبی نشان می دهد که اصلا از شرایط راضی نیستند.

نکته قابل تامل اینجاست که فدراسیون فوتبال به خاطر مشکلات مالی گویا باز هم برای پرداخت به موقع قرارداد سرمربی تیم ملی با مشکلات اساسی رو به رو شده است. به هرحال رقمی معادل 170 هزار دلار برای هر ماه با این وضعیت اقتصادی دردسرهای فدراسیون را زیاد کرده است. با این حال انها چاره ای به جز همکاری با یکی از گران ترین مربیان ملی فوتبال جهان نداشتند و مرد پرتغالی با این دستمزد به کار خود ادامه می دهد.

البته باید به این نکته تاکید داشت که خبر دستمزد ماهانه 170 هزار دلاری برای کی روش از سوی هیچ کدام از مدیران فدراسیون فوتبال تایید نشده و خود کی روش هم تاکاید داشته که باید جزئیات قرارداد او محرمانه بماند و هیچ کدام از طرفین قرارداد درباره مفاد آن در رسانه ها صحبتی نداشته باشند.

حالا اما باید دید که مدیریت فدراسیون فوتبال برای تامین حقوق عقب افتاده کی روش در روزهایی که درگیر اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان است چه تدابیری می اندیشد.

البته سایر آپشن های قرارداد مثل پاداش نقدی برای برد و مساوی تیم ملی، هزینه بلیت فرست کلاس هواپیما به پرتغال، هزینه رفت و امد هوایی و اقامت این مربی در کشورهایی که برای ماموریت به آنجا می رود، هزینه اینترنت، تلفن همراه، منزل مسکونی و … مثل دو قرارداد قبلی بر عهده فدراسیون فوتبال است.

هم چنین شنیده می شود که پاداش های ویژه ای هم برای حضور تیم ملی در جام ملت های اسیا در قرارداد کی روش لحاظ شده است. به طور مثال برای صعود از مرحله گروهی یک پاداش و برای صعود به مراحل بالاتر در هرمرحله پاداش جداگانه در نظر گرفته شده و اگر هم ایران به قهرمانی جام ملت های اسیا برسد 10 درصد پاداش 5 میلیون دلاری تیم قهرمان احتمالا به کی روش می رسد.