جلیل‌پور: با خانه‌نشین‌‌ها قهرمان سوپرلیگ شدیم/ مسیر را برای تیم‌ ملی هموار کردیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، هفته پایانی سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه در سالن شاهین تهران برگزار شد و تیم مرداس قم موفق شد در فینال با نتیجه ۱۹ بر ۹ بر تیم جوانه صفادشت غلبه کرده و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. پس از کسب  قهرمانی در سوپر لیگ بانوان، تیم مرداس با ترکیب 12 کاراته‌کا راهی ترکیه شد و در لیگ جهانی سری آ استانبول حضور پیدا کردند.

راضیه جلیل‌پور، در پاسخ به این سؤال که شرایط شما پس از قهرمانی در سوپرلیگ بانوان برای فصل آینده چطور خواهد شد، گفت: تمام تلاش‌مان این است که فصل آینده ترکیب تیم را حفظ کنیم، اما احتمالا با نام شرکت کاله و یا نامی نو در سوپر لیگ بانوان حضور پیدا کنیم. در فصلی که به پایان رسید خوشبختانه موفق شدیم عنوان قهرمانی در سوپر لیگ بانوان را کسب کنیم. ما در شرایط بسیار سختی موفق شدیم با تیم مرداس قم کار بزرگی را با کمترین هزینه در سوپرلیگ بانوان انجام دهیم. ما موفق شدیم بدون داشتن بازیکن ملی‌پوش سکوی قهرمانی در سوپرلیگ بانوان را از آن خودمان کنیم.

وی  در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: یک تیم 25 نفر را در سوپرلیگ داشتیم،‌ما اصلا هیچ ملی‌پوشی در ترکیب تیم نداشتیم اما تعدادی از ملی‌پوشان سابق در تیم مرداس حضور داشتند. ما نفراتی در ترکیب تیم داشتیم که خانه نشین بودند و می‌خواستند کاراته را کنار بگذارند، اما آنها را جذب کردیم و از صفر به صد رساندیم. 8 ماه برای این قهرمانی در اصفهان و قم اردو برگزار کردیم و با حمایت های شرکت مرداس اردوهای ما پیگیری می‌شد.

سرمربی تیم مرداس قم در سوپر لیگ بانوان در پاسخ به این سؤال که آیا با همان تیم قهرمان راهی لیگ جهانی کاراته وان ترکیه شدید، گفت: بله پس از اینکه عنوان قهرمانی در سوپرلیگ بانوان را کسب کردیم به این نتیجه رسیدیم که باید در لیگ سری A کاراته وان ترکیه حضور پیدا کنیم.با همان ترکیبی که در سوپرلیگ عنوان قهرمانی را کسب کردیم راهی ترکیه شدیم. شرکت کاله پرو در این رقابت‌ها حامی ما بود و با نام این شرکت در مسابقات حضور پیدا کردیم. البته در این رقابت‌ها 14 نفر راهی ترکیه شدیم و حمایت کاله در کنار ما بود؛ ضمن اینکه بخشی از هزینه‌ها نیز بر عهده ورزشکاران بود.

جلیل‌پور در پاسخ به این سؤال که خروجی حضور تیم شما در لیگ جهانی کاراته وان  ترکیه چه بود،‌گفت: بچه‌های ما با حضور در این رقابت‌ها تجربه بسیار بزرگ و گرانبهایی را کسب کردند. آنها با اینکه نتوانستند مدال کسب کنند، اما 4 دور در جدول بالا آمدند و قهرمانان بزرگی را شکست دادند. به هر حال تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها حضور داشت و حضور ملی‌پوشان ما در در این مسابقات و در نهایت نتایجی که در ترکیه رقم خورده تاثیر زیادی داشت. در واقع بچه‌های ما در این مسابقات مسیر را برای ملی‌پوشان در رسیدن به مدال هموار کردند. وقتی بچه‌های ما در جدول مسابقات چند دور بالا رفتند؛ حریفان ملی‌پوشان کشورمان شکست خوردند و شانس کسب مدال برای آنها بالا رفت.

وی در مورد نتایجی که تیم ملی بانوان در لیگ جهانی کاراته وان ترکیه کسب کرده، گفت: نتایج بانوان خوب بود و من به کسب سهمیه المپیک توسط بانوان خوشبین هستم. هر چند ما فرصت‌های زیادی داشتیم و تنها خاکسار و عباسعلی شاگردان سمانه خوش‌قدم موفق به کسب مدال طلا شدند. به نظرم نفرات دیگر نیز می‌توانستند مدال های خوش رنگی را کسب کنند.

سرمربی تیم مرداس قم در سوپرلیگ بانوان در پایان صحبت‌های خود با اشاره به حضور دبیر فدراسیون در کنار تیم ملی در این رقابت‌ها، گفت: دبیر فدراسیون در این رقابت‌ها به عنوان سرپرست کنار تیم حضور داشت. واقعا تمام تلاش خود را انجام داد و شاهد بودیم همه شرایط برای ملی‌پوشان حاضر در این مسابقات مهیا بود. او نشان داد فردی توانمند و پرانرژی است. امیدوارم فدراسیون همچنان با این روند پیش برود و نتایج خوبی در مسابقات آینده کسب کنند. ضمن اینکه ما در بخش بانوان می‌توانیم در هر وزن برای ایجاد انگیزه دو تا سه کاراته کا دیگر داشته باشیم.کاری که در بخش مردان انجام می‌شود در بخش بانوان هم می‌توانیم انجام دهیم.

منبع: فارس