جنجال پاداش‌ها در فدراسیون فوتبال

مشخص شده است پاداش برد برابر هر یک از سه تیم هم‌گروه ایران ۲۰ هزار دلار در نظر گرفته شده است. تا اینجا و از جایی که جامی حیثیتی و سیاسی بود، اختصاص این عدد و رقم برای بازیکنان و اعضای کادر فنی چندان عجیب‌و‌غریب به نظر نمی‌رسد، ولی بخش بحث‌برانگیز ماجرا مربوط به جایی است که عنوان شده رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، دبیرکل و خزانه‌دار هم به اندازه بازیکنان و دیگر اعضای کادر فنی برای خودشان پاداش در نظر گرفته و حتی بالاتر از نام بازیکنان، اسم خودشان را برای دریافت این پاداش در دستور‌العمل گنجانده‌اند.

به گزارش گروه ورزشی لحظه،  فدراسیون فوتبال ایران این روز‌ها درگیرودار انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی فوتبال ایران است و مطابق با وعده قبلی، همین امروز و فردا باید سرمربی جدید معرفی شود. در کنار این موضوع، اتفاق جدیدی که اسم فدراسیون فوتبال ایران را دوباره در رسانه‌ها مطرح کرده، مربوط به فاش‌شدن پاداش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است که با حذف ایران در همان مرحله گروهی همراه شد. در جدیدترین دستورالعملی که در این بین فاش شده، مشخص شده است پاداش برد برابر هر یک از سه تیم هم‌گروه ایران ۲۰ هزار دلار در نظر گرفته شده است.

تا اینجا و از جایی که جامی حیثیتی و سیاسی بود، اختصاص این عدد و رقم برای بازیکنان و اعضای کادر فنی چندان عجیب‌و‌غریب به نظر نمی‌رسد، ولی بخش بحث‌برانگیز ماجرا مربوط به جایی است که عنوان شده رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، دبیرکل و خزانه‌دار هم به اندازه بازیکنان و دیگر اعضای کادر فنی برای خودشان پاداش در نظر گرفته و حتی بالاتر از نام بازیکنان، اسم خودشان را برای دریافت این پاداش در دستور‌العمل گنجانده‌اند.

با حسابی سرانگشتی می‌توان پی برد که این اعضا که اتفاقا تعدادشان کم هم نیست، معادل یک میلیارد تومان برای خودشان پاداش در نظر گرفته و آن را برداشت کرده‌اند. ایران در جام جهانی فقط ولز را شکست داد و با دو باخت دیگر به کار خود پایان داد، ولی همان یک برد باعث شد تا اعضای هیئت‌رئیسه به اندازه بازیکنانی همچون مهدی طارمی و سردار آزمون پاداش بگیرند.