جهانبخش: کاپیتانی تیم ملی استرس شیرینی دارد

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: با همبستگی سربلند از بازی با عراق خارج می‌شویم.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران درباره حس خود از بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی اظهار داشت: حس متفاوتی است. این تجربه را در تیم ملی جوانان و در مسابقات 2103 به میزبانی امارات هم داشتم. قطعا مسئولیت سنگین تری است. وقتی این مسئولیت را ندارید، مقداری از فشارها کمتر می‌شود و بیشتر تمرکز آدم روی بازی است اما وقتی مسئولیت کاپیتانی روی دوش آدم است شرایط متفاوت می شود. رسیدن به این افتخار بزرگ با توجه به فرهنگ ما در این سنی که من دارم خیلی کم اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد:‌خودم بین بچه ها هستم و خیلی سخت است بخواهم تعریف کنم اما می ‌توانم به جرات بگویم یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران بین تمام ادوار است. در دوره‌های مختلف بازیکنان و موفقیت های فوق‌العاده خوبی داشته‌ایم اما نسل فعلی از لحاظ فنی و شخصیتی یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران است که می‌تواند تا هشت سال آینده فوتبال مان را تامین کند. بازیکنان فوق‌العاده بااستعدادی در این تیم وجود دارند.

جهانبخش گفت: صحبت در مورد این مسائل، اینکه به مرحله بعد برویم و بتوانیم نتایج خوب بگیریم و شرایط خوب داشته باشیم همیشه شیرین است اما اگر هرچیزی را قدم به قدم جلو برویم خیلی بهتر است. اولین قدم بزرگ ما بازی با عراق است که باید این مرحله را رد کنیم. قطعا مرحله بعد فوق العاده سخت‌تر می‌شود. تیم‌هایی مانند ژاپن کره عربستان و استرالیا همه در حال پیشرفت هستند و از شرایط خیلی خوبی برخوردارند. کار فوق العاده سختی را پیش رو داریم. در این مدت خیلی این سوال را از من پرسیده اند اما مهم ترین موضوع این است که دو سال دیگر با برایتون قرارداد دارم. بعد از دیدارهای تیم ملی هم تعطیلات دارم و پس از آن به انگلیس بازمی‌گردم. قطعا می توانم این را بگویم یک تصمیم خوب فوتبالی می‌گیرم زیرا سال فوق‌العاده سختی را پیش رو داریم.

وی درباره اینکه احتمالا خودش هم می تواند چهار دوره جام جهانی را تجربه کند، توضیح داد: این موضوع اتفاق فوق‌العاده بزرگی است. باید حضور در جام جهانی و سختی اش را تجربه کنید. اگر زنده باشم، قسمت باشد و شرایط آنگونه که باید پیش برود‌، حضور در جام جهانی می‌تواند بازهم برای من تکرار شود و سایر بچه‌ها هم سه بار حضور در این مسابقات را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید:
تارتار: قدوس بسیار مثمرثمر بوده/ متاسفم که امیری آسیب دید
اولین گل ملی برای مرد 32 ساله تیم ملی؛ شجاع خلیل زاده بالاخره با پیراهن ملی گل زد
تصمیم بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای بردن عراق در جلسه خصوصی
منصوریان: بازی سخت تیم ملی جلوی عراق است

انتهای پیام/