جهت یابی با هدف رسیدن به نشاط

بیش از نیم قرن پیش ورزشی در جهان تاسیس شد که جنبه علمی و کاربردی داشت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، ورزش جهت یابی در جهان طرفداران زیادی دارد و گردشگران،کوهنوردان، اسکی باز ها و اتومبیلرانان زیادی که در این راه اطلاعات زیادی دارند در سفر ها ویا رقابت ها مهمی از این ورزش استفاده بهینه برده اند و امروزه این ورزش به یک اصل ثابت در زندگی ورزشی و تفریحی آنها تبدیل شده است.

این ورزش سوای دیگر ورزش ها به دور از هیجانات فیزیکی و برخورد و درگیری با طبیعت عجین شده است و شادی و نشاط آن می تواند روز های زیادی به کمک زندگی روزمره انسان ها بیاید.

جهت یابی

یک ورز ش علمی و کاربردی برای همه ی افراد

برخی از کشور ها با توجه به خصوصیات این ورزش ، آنرا در زمره دروس علمی قرار داده اند و معتقدند این ورزش می تواند به افراد در شرایط مختلف کمک کند.
ورزش جهت یابی از جمله ورزشهای بسیار سودمند می باشد که علاوه بر تاثیرات مثبت جسمی وروحی که بر فرد می گذارد به طور مستقیم در تصمیم گیری های صحیح زندگی او مرتبط می باشد و سه فاکتور مهم این ورزش عبارتند از :

*سلامت کامل جسمانی
*تبحر در نقشه خوانی و استفاده از ابزارها
*تصمیم گیری در شرایط سخت


این ورزش در حال حاضر از جمله زیر مجموعه های فدراسیون انجمن های ورزشی است و افراد شاغل در این رشته با در دست داشتن یک نسخه نقشه و تعدادی هدف که روی آن مشخص شده با پیدا کردن مسیر های مناسب با رقبای خود به رقابت بپردازند و ساعات جذاب و با نشاطی را برای خود رقم بزنند.

جهت یابی

انتهای پیام