جوادی: از پرسپولیس خواستیم در هندبال، کشتی و والیبال تیمداری کند

مدیر کل ورزش و جوانان تهران گفت: با پرسپولیس مکاتبه داشتیم که هندبال دختران، والیبال و کشتی را حمایت و به معنای واقعی باشگاه داری کنند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  علی جوادی در نشست خبری اداره ورزش و جوانان استان تهران به مناسبت هفته تربیت بدنی، اظهار داشت: از اسفند ۱۴۰۰، برنامه‌ها و تغییر رویکردها، افتخارات و توفیفات زیادی در سطح اداره کل و شهرستان‌های مختلف و حوزه‌های شهر تهران ایجاد شد.

وی افزود: در حوزه جوانان دچار یاس و انقطاع بودیم. عدم حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های سمن‌ها و شنیده نشدن مطالبات، باعث ریخته شدن سمن‌ها از حوزه معاونت اداره کل ورزش و جوانان را شاهد بودیم. ۵ سمن‌ بیشتر فعال نبود. به این نتیجه رسیدیم اداره کل در سالیان گذشته نتوانسته در راستای ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد اهداف خودش را پیاده کند. مکاتبات زیادی داشتیم. از معاونت جوانان وزارت ورزش خواهش کردیم همکاری از سطح سمن‌ها را افزایش بدهیم. یعنی پیاده سازی برنامه‌ها فقط در سطح سمن‌ها نباشد و سایر نهادهای مردمی را هم به رسمیت بشناسیم. با توجه به همراهی مثبتی که با تمام ادارات کل صورت گرفت، به رسمیت شناخته شد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان تهران گفت: بعد از تاییدیه‌هایی که از مراجع ذی صلاح برای ما می‌آید در کمتر از ۴۵روز شاهد صدور پروانه هستیم. در حوزه ورزش باید به ۴دسته ماموریت‌ها را تقسیم کنیم. در حوزه ورزش تربیتی، ارتباط خیلی خوبی با آموزش و پروش برقرار شد. جلسات کاری مستمری داریم. بسیاری از مربیان ما از بدنه معلمان آموزش و پرورش هستند که استعدادیابی را برای ما تسهیل می‌کند. شاخصه‌های ورزش همگانی رشد کرده و حدود ۷درصد روی آوری نسبت به دوران پیش از کرونا به ورزش همگانی افزایش پیدا کرده و این یک دستاورد است. با همراه سازی سایر دستگاه‌های اجرایی و سازمان ورزش شهرداری تهران، توانستیم رشد شاخصه‌ها را ایجاد کنیم. البته به این عدد راضی نیستیم اما رشد معناداری است.

وی تصریح کرد: اگر ۵-۴ سال این رشد را حفظ کنیم به افزایش ۴۰-۳۰ درصدی می‌رسیم. در حوزه ورزش قهرمانی، استان تهران بیشترین سهم را در اعزام‌های ملی دارد. تعداد ورزشکاران عضو تیم‌ملی در رشته‌های مختلف استان تهران رشد خوبی داشته، ۷۴ ورزشکار تهرانی در هانگژو و بیش از ۴۰ نفر در بازی‌های پاراآسیایی نشان از رشد خوب استان داشته است. باشگاه‌های ورزشی فعال در لیگ‌های مختلف رشته‌های مختلف نشان می‌دهد استان تهران در شیب مثبت رشد قرار گرفته و باید این را حفظ کنیم. از باشگاه‌های فعال و دارای جایگاه مردمی مانند استقلال، پرسپولیس یا هوادار و پیکان خواهش می‌کنیم از سایر رشته‌ها هم حمایت کنند. با استقلال و پرسپولیس مکاتبه داشتیم که هم به پیشکسوتان خودشان توجه کنند و هم به رشته‌های دیگر بپردازند.

جوادی گفت: با پرسپولیس مکاتبه داشتیم که هندبال دختران، والیبال و کشتی را حمایت و به معنای واقعی باشگاه داری کنند. در حال تغییر رویکرد هستند تا بعد از تامین اعتبار بتوانند در سال‌های آینده از ورزش قهرمانی بانوان حمایت کنند. در حوزه ورزش حرفه‌ای، باید حمایت بخش‌های خصوصی، شرکت‌ها و بنگاه‌های صنعتی تهران را همراه کنیم تا جریان ورزش حرفه‌ای ابتر نماند. طرحی به استان‌دار تهران دادیم تا به اداره‌ کل صمت و کار استان ابلاغ شود تا شرکت‌ها و کارخانجات به مدد ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تهران بیایند و از محل مسئولیت اجتماعی و طرح سلامت، این حوزه را هم رشد بدهیم تا ترنوبل مالی ورزشکاران تهرانی از این راه افزایش پیدا کرده باشد.

وی درمورد برنامه‌های استان تهران در این هفته، گفت: افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی، حوزه فرهنگی و جوانان، ورزش قهرمانی و همگانی از اهم برنامه‌های ما هستند. از مردم تهران دعوت می‌کنم در روز پرنشاط ورزشی ۲۷ مهرماه در ساعت ۱۵ و اجتماع ورزشگاه آزادی شرکت کنند. در روز ۲۶ مهرماه تمام اماکن ورزشی استان تهران متعلق به اداره کل رایگان هستند و استفاده از امکانات ورزشی برای عموم آزاد است. مکاتباتی هم با شهرداری تهران و آموزش‌وپرورش داشتیم تا اماکن در اختیار خودشان را هم رایگان در این روز همراهی کنند. بیش از ۱۵۰۰ برنامه را در این هفته خواهیم داشت.

جوادی در خصوص مشکلات ورزشگاه شهر قدس و استادیوم تختی تهران، عنوان کرد: درمورد ورزشگاه تختی گفتیم در نیم‌فصل دوم به کمک استادیوم آزادی می‌رسانیم و آلترناتیو تیم‌های تهرانی می‌کنیم. همین امروز همکاران ما به استادیوم رفتند. طبق برنامه پیش می‌رویم. هم‌استانی‌ها اخبار این‌طرف و آن‌طرف را گوش ندهند و به اخبار رسمی اداره کل توجه کنند. ما می‌خواهیم تختی را برای نیم‌فصل دوم لیگ آماده کنیم چون یک کار جهادی شروع شده و این ورزشگاه مورد بی‌مهری‌های زیادی قرار داشت. چمن، نور، رختکن، لایه‌ها، خاک‌برداری، زمین و تمام زیرساخت‌ها مشکل داشته‌اند و ما به شکل اصولی در حال بازسازی هستیم. بسیاری از کارها انجام شده و در چین سوم و چهارم چمن هستیم که رضایت‌بخش بوده، البته اشکالاتی داریم که مرتفع‌ می‌کنیم. امکانات جانبی مثل اسکوربورد، نور و … هم در حال رفع اشکال هستند تا یک استادیوم خوب برای بازی‌های لیگ داشته باشیم.

وی افزود: تصویری که برای من فرستادند رضایت بخش بود. با سیستم مدیریت قبلی باید ده‌ها سال طول می‌کشید اما در این ۱۸ ماه انجام شد. درمورد ورزشگاه شهر قدس هم مذاکرات و مکاتباتی داشتم. با فرماندار و شهردار این شهر صحبت‌هایی کردیم. یکی از مصوبات، احیا ورزشگاه بوده که اتفاق افتاده و اعتبار خوبی برایش درنظر گرفته‌اند. الان در انتهای فرایند کاشت چمن است. ان‌شاالله این ورزشگاه به مدار لیگ بر می‌گردد.

جوادی در خصوص گلایه‌های تیم‌های جانبازان و معلولان و والیبال نشسته از تیمداری استان تهران ابراز داشت: با روسای فدراسیون‌های مربوط جلسه داشتیم. احیای یک رشته که در یک استان با بی‌توجهی، عدم تامین منابع و بی‌مهری از استان خارج شده، نیازمند زمان زیادی است. یکی از اتفاقات خوب در ابتدای حضور من، حضور تیم شهید منصوری قرچک در فوتسال بود که از مطالبات ما هم احیای این تیم بوده است. درباره والیبال نشسته باید بگویم طی سال‌های گذشته مقداری کم‌توجهی شده که حضور استاندار در مراسم بدرقه با بازی‌های پاراآسیایی پیام‌های مهمی را دارد. ان‌شاالله بتوانیم امتیاز بخریم و برگردانیم و البته نیاز به زیرساخت‌ها فنی زیادی هم داریم.

وی درمورد ورزشگاه جدیدالتاسیس استان تهران خاطرنشان ساخت: موضوع ورزشگاه از زمان سرپرستی کیومرث هاشمی در دستور کار و پیگیری بوده که دستور رئیس‌جمهور را به دنبال داشت. برای جانمایی این ورزشگاه چند پیشنهاد از چند شهرستان رسید که عیناً به وزارت اعلام کردیم. از شهریار، ملارد، پرند، پردیس و آفتاب تهران درخواست داشتیم. بررسی این موضوع فراتر از حد و سطح اداره کل بوده که یک کارگروه در نهاد ریاست‌جمهوری ذیل نظر معاونت اجرایی برای ظرفیت‌شناسی شکل گرفت. بررسی ابتدایی به انتخاب شهر آفتاب منتج شده ولی هنوز بررسی‌های دیگر در کار است.

جوادی در مورد اینکه کشتی تهران از نظر فنی و امکاناتی به بن بست خورده به طوریکه تنها ۲ کشتی‌گیر از جمع ۲۰ کشتی گیر اعزام شدند، گفت: کشتی یکی از رشته‌های المپیکی ماست که همیشه جور ورزش کشور را می‌کشد. در بازی‌های آسیایی اگر کشتی به داد ورزش کشور نرسیده بود رتبه ما ۲رقمی ‌می‌شد. باید ببینیم قبلا کشتی تهران چه ظرفیتی داشت. سوریان، دبیر، جدیدی و… کشتی گیرانی بودند که در مسابقات المپیک و جهانی افتخار افرینی می‌کردند. کشتی تهران در یک دوره زمانی افول داشت.

وی افزود: مربیان سازنده از کشتی تهران قهر کردند. هیچ وقت جریان وفاق ملی در استان تهران شکل نگرفت. در دوره مدیریت جدید آیا این نقد وارد است؟ الان همه همراه شده‌اند. فلاح، بنا، رضایی، آذرپیرا، یونس امامی و… آمده‌اند کمک می‌کنند که نشان می‌دهد کشتی تهران در حال رشد است. ۲سال بعد از تغییراتی که در تهران داشتیم استان تهران در المپیاد قهرمان می‌شود. در چند وزن کشتی گیران تهرانی مازندران را شکست دادند. بعد از اینکه در ۶وزن اول شدیم و در آزاد و فرنگی نایب قهرمان شدیم، نوشتند دوباره خیزش کشتی تهران شکل گرفت و زنگ خطر برای مازندران به صدا درآگد. این نشان می‌دهد جریان سازی داشتیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به امکانات زیرساختی ورزش کشتی، عنوان کرد: ورزشگاه ۷تیر جه بلایی سرش آمده بود؟ الان ۴۰۰نفر ظرفیت خوابگاهی برایش با کیفیت خوب ایجاد و

خود سالن بین المللی شده است. دبیر کمک کرد، از محل اعتبارات خیرین و بیرون از دولت بازسازی شد اما اداره کل هم در برخی شهرستان‌ها سالن‌ها را در اختیار کشتی قرارداد. در شهریار، بهارستان، رودهن دماوند و چندین شهرستان دیگر سالن کشتی داریم. در اختیار هیات‌ها قراردادیم تا کار قهرمانی کنند که در آینده خودش را نشان می‌دهد. با جریان تمرینی که زیر نظر فلاح و بنا شکل گرفته، کشتی تهران به روزهای خودش در کشتی آزاد و فرنگی بر می‌گردد.

وی در خصوص انتخابات هیات فوتبال اینان تهران، اظهار داشت: دوره قبلی نقدهای زیادی به ریاست آن وجود داشت. ما نقدهای کارشناسی و صحیح که شخصی نبوده‌اند را خارج کردیم. به موارد درستی رسیدیم که رئیس وقت هیات، کارهایی را رسیدگی نکرده بود. با رئیس هیات فوتبال جلسه گذاشتیم و خواهش کردیم مطالبات فوتبال زنان، داوران، مدارس فوتبال و … مورد بررسی و دقت قرار بگیرد که افاقه نکرد. موارد را به هیات رئیسه و رئیس فدراسیون منتقل کردیم. حبیب‌الله شیرازی هم استعفا کرد. احمدرضا براتی مسند سرپرستی ریاست را در اختیار داشت و مجمع را برگزار کرد. هیات تهران در این مدت ۶ ماهه موقت هم از قبل بهتر بود.

جوادی گفت: مجمع دموکراتیکی برگزار و اعلام شد که آرام‌ترین، فنی‌ترین و سالم‌ترین مجمع انتخاباتی برای هیات فوتبال تهران بوده. اداره کل استان و فدراسیون در این انتخابات بی‌طرف بوده‌اند. رای مجمع، رای به فوتبال بود. همه کاندیداها صلاحیت داشتند ولی میرشاد ماجدی با رای مجمع به ریاست رسید. ما اعلام کردیم هر کسی را مجمع تعیین کند، مورد تایید ماست. ماجدی هم ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص خودش را دارد که جامع‌تر است. او فوتبالیست ملی، مربی، مدیر و سرپرست فوتبال ایران بوده که با استفاده از این امتیازات می‌توانند به فوتبال تهران کمک کنند. من انتظارات و ملاحظات را به او گفتم. استعدادیابی، مدارس فوتبال، پیشکسوتان، مسئولیت‌های اجتماعی، فوتبال زنان و … از اهم درخواست‌های ما بوده‌اند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان تهران با اشاره به وضعیت داوری فوتبال این استان، عنوان کرد: در داوری تهران دیگر چیزی نداریم. علیرضا فغانی رفت. ایلدروم در حال بازنشستگی است. منصوری امسال بازنشسته می‌شود. سیدعلی بازنشسته شده و فقط یک امیر عرب‌براقی را داریم. زشت است رئیس هیات بگوید داوران به من مربوط نیستند! درباره عدم خروج تیم‌های تهرانی هم صحبت کردیم. نباید راحت مجوز خروج تیم‌ها از استان را امضا کنیم. فکر می‌کنم با حضور ماجدی که تهرانی است و عرق دارد، این معضلات حل بشوند. نگاه ویژه‌ای هم باید به فوتبال و فوتسال بانوان داشته باشیم.

جوادی در خصوص مشکلات ورزش بانوان استان تهران، اظهار داشت: در سال‌های گذشته به ورزش بانوان کم توجهی شده بود. ایجاد یکی دو ورزشگاه مشکلات را در ورزش بانوان کم می‌کند. در هانگژو فکر می‌کنم حدود نیمی از مدال‌ها را دختران کسب کردند. این نشان می‌دهد علیرغم کمبود ظرفیت‌های ورزشی، بیش از آقایان تلاش می‌کنند و جنگدنگی دارند. بنابراین باید به صورت ویژه توجه کنیم. وزیر ورزش تاکید داشت که حتما در تهران یک ورزشگاه ویژه بانوان داشته باشیم. اگر بتوانیم با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یک ورزشگاه جامع ایجاد کنیم دغدغه‌ها مرتفع می‌شود.

پایان پیام/