حبیبی: مدتی است هندبالیست‌ها تمرینات هوازی نداشتند/ همه لژیونرها به اردوی دوم دعوت شدند

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، علیرضا حبیبی مربی تیم ملی هندبال ایران در مورد آغاز اردوهای تیم ملی هندبال اظهار کرد: امروز صبح جلساتی را با حضور رئیس فدراسیون و ملی پوشان داشتیم و بعد از آن اردوها آغاز شد. برنامه تمرینی ملی پوشان تا آخر هفته ۵ شنبه برنامه ریزی شده و طبق برنامه پیش خواهیم رفت. مربی تیم ملی هندبال در خصوص شرایط عمومی ملی پوشان گفت: خوب بود. ۹۹ درصد بازیکنان در این ۷۰، ۸۰ روز اخیر تمرینات مستمر نداشتند و بیشتر وزنه کار کرده بودند و تمرینات هوازی کمی داشتند. در اولین اردو ما سعی می‌کنیم آرام آرام با آنها کار کنیم تا زیاد به آن‌ها فشار وارد نشود.

او در مورد غایبان اردوی اول خاطرنشان کرد: در این مرحله از اردو تنها سعید پورقاسمی، مهدی موسوی و میثم نوروزی حضور نداشتند که البته نامه زده بودند و گفته بودند که به دلیل مشکلات شخصی نمی‌توانند حاضر شوند. در این شرایط ما از شهاب صادق زاده و محسن کرمیان استفاده کردیم و اکنون تعدا د بازیکنان حاضر در اردو ۲۹ نفر است.

حبیبی در خصوص حضور لژیونرها در اردوی تیم ملی گفت: با آنها در تماس هستیم و منتظریم تا مسابقاتشان تمام شود. عموماً مسابقات آن‌ها تا دو هفته دیگر تمام می‌شود و می‌توانند در اردوی دوم به تیم ملی ملحق شوند. همه لژیونرها از جمله علیرضا موسوی، سعید حیدری راد، محسن باباصفری، الله کرم و سجاد استکی، شاهو نصرتی و پویا نوروزی نژاد به اردوی دوم که دوم ژوئن آغاز می‌شود، دعوت شدند. البته مسابقات پویا نوروزی نژاد دیرتر از سایر لژیونرها تمام می‌شود و ممکن است به اردوی دوم نرسد و در اردوی سوم به ما ملحق شود.

وی در خصوص اردوهای تدارکاتی گفت: برای اردوی ترکیه که در حال بررسی هستیم تا ببینیم چه می‌شود. اگر شرایط فراهم شود که اردوی دوم در ترکیه و در غیر این‌صورت در تهران برگزار خواهد شد. ما برنامه و زمان بندی اردوها را به فدراسیون اعلام کرده‌ایم ولی محل برگزاری و یا حضور در تورنمنت داخلی و خارجی به عهده فدراسیون است.

محمدعلی قاسمی، فرزاد رستمی، میلاد قلندری، یونس آثاری، جلال کیانی، وحید مسعودی، محمدرضا اورعی، ایمان یحیائی، علی رفیعی، علی مهدی زاده، مهرداد صمصامی، مسلم کاظمی، کامیار طاهری، افشین صادقی، امین یوسفی نژاد، مهران حسینی، محمد ایوبی، مجتبی حیدرپور، امین کاظمی، علی شایسته، محمد صفری، سلامان بربط، مجتبی کرمیان، کیارش طاهری، علی رحیمی، امید سرپوشی، محسن کرمیان، شهاب صادق زاده و یونس بدیعی اسامی حاضرین در اولین اردوی تیم ملی هندبال بود. مسابقات هندبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ۲۵ مهرماه تا ۵ آبان ماه (۱۷ تا ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹) به میزبانی دوحه قطر با حضور ۸ تیم انجام می‌شود.

تیم ایران در گروه B با بحرین، کره جنوبی و کویت همگروه شد.
در دیگر گروه نیز تیم‌های قطر، عربستان، هند و هنگ کنگ با هم همگروه هستند.

منبع: ایسنا