حدادی در جمع برترین بلاکرهای تاریخ جام جهانی

اسطوره بسکتبال ایران در رده ششم برترین بلاک‌کننده‌های تاریخ جام جهانی بسکتبال قرار گرفت.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) با انتشار گزارشی، به معرفی برترین بلاک‌کننده‌های تاریخ رقابت‌های جام جهانی بسکتبال پرداخت که در بین این افراد، حامد حدادی، اسطوره بسکتبال ایران، نیز در رتبه ششم قرار گرفته است.

حامد حدادی در ۱۵ بازی که در رقابت‌های جام جهانی برای بسکتبال ایران انجام داده است، ۲۵ بلاک را به ثبت رسانده تا نام خود را در این رده‌بندی قرار دهد.

سایت FIBA درباره حدادی نوشت: غولی از شرق، طبق خاطراتی که از او در دوران حضورش در NBA به یاد داریم، حامد ایرانی در شوتزنی مهارت خوبی دارد و در ریباندها نیز عملکرد قابل توجهی دارد. او یک محافظ قابل اعتماد برای حلقه است.

فیبا ادامه داد: حدادی پس از اینکه در سال ۲۰۰۹ ایران را به دومین قهرمانی تاریخش در جام ملت‌های آسیا رساند، برای اولین تجربه خود در جام جهانی، سال ۲۰۱۰ وارد استانبول شد و در اولین بازی خود مقابل برزیل، پنج بلاک انجام داد. در دو بازی بعد نیز نیز تعداد بلاک‌هایش را به عدد ۱۳ رساند. حامد در هر دو جام جهانی‌ ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ شش بلاک به ثبت رساند تا تعداد بلاک‌هایش به عدد ۲۵ برسد.

طبق رده‌بندی اعلامش فیبا، در این فهرست پائو گسول و مارک گسول، دو ستاره سابق و بازنشسته تیم ملی اسپانیا، با ثبت ۵۵ و ۴۳ بلاک اول و دوم هستند و یائو مینگ افسانه‌ای از چین هم با ۳۲ ریباند در رده سوم قرار گرفته است.

انتهای پیام