حدود ۳ میلیارد یورو برآورد هزینه المپیک و پارالمپیک پاریس

رئیس دفتر حسابرسی ملی فرانسه هزینه‌های عمومی بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس را حدود ۳ میلیارد یورو برآورد کرد.

به گزارش گروه ورزشی لحظه و به نقل از سایت straitstimes، پیر موسکوویچی رئیس دفتر حسابرسی ملی فرانسه روز سه‌شنبه گفت که هزینه عمومی بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ممکن است حدود ۳ میلیارد یورو شود. موسکوویچی به کمیسیون فرهنگ، آموزش و ورزش سنای فرانسه گفت که برآورد او از هزینه‌ها “حدود ۳ میلیارد یورو” شامل هزینه‌های دولت برای بازی‌ها و امنیت، بهداشت و حمل و نقل است.

المپیک ۲۰۲۴ از ۲۶ جولای تا ۱۱ اوت و پارالمپیک از ۲۸ اوت تا ۸ سپتامبر در سال ۲۰۲۴ برگزار می شود.

هیئت حسابرسی همچنین گفت که برگزارکنندگان باید به زودی برنامه‌های امنیتی خود را برای بازی‌ها نهایی کنند و هشدار داد که مراسم افتتاحیه در رودخانه سن یک چالش بزرگ است و احتمالاً به حمایت پلیس نیاز دارد.

موسکوویچی امنیت پاریس ۲۰۲۴ را یک “چالش بزرگ” خواند و گفت که نیروهای امنیتی داخلی مانند پلیس و ارتش باید ترکیب شوند و برای آن‌ها هزینه پرداخت شود. او درباره این موضوع گفت: ما درخواست می‌کنیم که طرح امنیت بازی‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نهایی شود، بنابراین می‌توان برای تقویت نیروهای امنیتی داخلی برنامه ریزی کرد.

موسکوویچی گفت که مراسم افتتاحیه در رودخانه سن یک چالش بود و انتظار می‌رود حداقل ۶۰۰ هزار نفر در آن شرکت کنند زیرا ورزشکاران و هیئت‌ها در امتداد رودخانه حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/