حذف بارسلونا از اولین دوره جام جهانی باشگاه‌ها !

بارسلونا که در لالیگا از اتلتیکو عقب مانده است، فقط می‌تواند از طریق لیگ قهرمانان اروپا به سهمیه جام جهانی باشگاه ها برسد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ با سازوکار اعلام‌شده از سوی فیفا برای راهیابی تیم‌ها به جام جهانی باشگاه‌ها که اولین دوره آن در سال ۲۰۲۵ در آمریکا برگزار می‌شود، تیم فوتبال بارسلونا برای حضور در این تورنمنت باید اختلاف شش امتیازی با اتلتیکو مادرید را با پیشروی در لیگ قهرمانان اروپا جبران کند.

۳ امتیاز برای کسب برد، یک امتیاز برای کسب تساوی و ۳ امتیاز برای صعود به هر مرحله از مسابقات در نظر گرفته شده که بر اساس آن بارسلونا در صورت پیروزی در وقت‌های معمول یا اضافی بازی برابر ناپولی و صعود به مرحله بعدی، شش امتیاز دریافت خواهد کرد و فاصله خود با اتلتیکو مادرید را جبران می‌کند اما اگر اتلتیکو مادرید موفق به شکست و حذف اینتر شود، مشخص شدن دومین تیم اسپانیایی حاضر در این مسابقات به عملکرد اتلتیکو و بارسلونا در ادامه لیگ قهرمانان گره می‌خورد.

با توجه به اینکه رئال مادرید جواز حضور در جام جهانی باشگاه‌ها را به دست آورده، تنها یک تیم اسپانیایی دیگر مجاز به حضور در این رویداد خواهد بود. در صورتی که هر دو تیم اتلتیکو و بارسلونا در یک‌هشتم‌نهایی حذف شوند، شاگردان سیمئونه راهی جام جهانی باشگاه‌ها می‌شوند.

انتهای پیام/