حسن‌ میرزایی : فوتبال را از دیگر اصناف جدا کنید و برای شروع عجله نکنید

افسر پزشکی AFC : ورزش سنگین برای قلب ورزشکاران ضرر دارد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، بهار حسن‌میرزایی، افسر پزشکی AFC اظهار داشت: باید فوتبال را از تمام اصناف دیگر جامعه جدا کرد و نباید برای شروع آن عجله داشت. موضوعی که در کشور ما کمتر به آن توجه می‌شود، آسیب‌دیدگی‌ها است که منجر به حضور بازیکنان در مراکز پزشکی می‌شود و این خودش خطر ابتلا به کرونا را بیشتر می‌کند.

تاثیر کرونا بر قلب

وی ادامه داد : فوتبال به‌دلیل درگیرهایی که در تمرینات و بازی‌ها برای بازیکنانش ایجاد می‌کند و همچنین سطوحی که در رختکن وجود دارد، حساسیت بیشتری برای کارشناسان و جامعه پزشکی ایجاد می‌کند. این ویروس از دو طریق می‌تواند به قلب ضربه بزند که یکی توفان مواد التهابی است که در بدن برپا می‌شود و این می‌تواند به بافت قلب آسیب بزند و التهاب قلبی ایجاد کند و بحث دیگر درگیری مستقیم بافت و سلول‌های قلبی است و می‌تواند به‌صورت مستقیم التهاب داخلی قلبی ایجاد کند و اگر با این مشکلات یک ورزشکار تمرین و بازی سنگین انجام دهد، احتمال مرگ برایش وجود دارد.

او افزود : پیش از تمرینات بازیکن مورد آزمایش قلبی قرار گیرد. راه دیگر سی‌تی‌اسکن ریه است که می‌توانیم تشخیص دهیم که بازیکن به این بیماری مبتلاست یا خیر که البته نمی‌توانیم به‌دلیل مضراتش هر روز آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید: AFC از فدراسیون ها می خواهد زمان ادامه لیگ های داخلی را اعلام کنند