حمله دبیر به معاون وزیر ورزش

علیرضا دبیر گفت: متأسفانه بار مدال آوری ورزش کشور را کشتی به دوش می‌کشد، اما در زمان تقسیم بودجه، دریافتی فدراسیون کشتی به هیچ وجه با مدال آوری آن همخوانی ندارد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه،  علی رضا دبیر گفت: من مشکل شخصی با کسی ندارم، اما در وزارت ورزش نیز جریانی به دنبال این هستند که کشتی بالا نرود و تا کشتی می‌خواهد حرکت کند به دنبال زدن آن هستند، در حالی که کشتی جزئی از فرهنگ و میراث ایران است و همه باید برای اعتلای آن تلاش کنیم.

وی گفت: ما در ۵ رده نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان تیم به مسابقات رسمی بین المللی اعزام می‌کنیم که اگر دو رشته آزاد و فرنگی را درنظر بگیریم ما در ۱۰ رده تیم‌های ملی را به مسابقات اعزام می‌کنیم و برای آماده سازی همین تیم‌ها نیز نیاز به برگزاری اردو‌های چندماه است.

دبیر افزود: بعنوان مثال می‌گویم در تابستان ۴۰۰ کشتی گیر در خانه‌های کشتی هر روز اردو داشتند و هزینه تغذیه، اسکان، مکمل و پوشاک ورزشی داشتیم بعلاوه آن باید هزینه اعزام، اعم از تهیه بلیت هواپیما، هزینه هتل و هزینه‌های ثبت نام را نیز به دلار و یورو پرداخت کنیم.

رئیس فدارسیون کشتی خاطرنشان کرد: ۱۱۵ قهرمان جهان و المپیک را داریم که ۳۰۵ مدال برای ورزش کشور کسب کرده اند و اگر به این جمع، دارندگان مدال‌های آسیایی و بازی‌های آسیایی را اضافه کنیم که تعداد آن چندین برابر خواهد شد.

وی ادامه داد: با این اوصاف بودجه کشتی با مدال آوری و افتخاراتش تطابق ندارد و به نظرم پولادگر درکی از کشتی ندارد و کار اجرا نیز بلد نیست و این‌ها یک گروه در وزارت ورزش هستند که ضد کشتی حرکت می‌کنند و نمی‌توانند افتخارات کشتی را ببینند. من به آن‌ها می‌گویم خُب شما چرا حسادت می‌کنید، بیایید و مثل کشتی شوید.

انتهای پیام/