حکمی عجیب از کمیته استیناف؛ چطور هیچ مسئولی بابت سومدیریت، محروم نشد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ فینال جام حذفی بین دو تیم پرسپولیس و داماش گیلان در خرداد 97 برگزار شد که با قهرمانی شاگردان برانکو همراه بود اما حواشی این مسابقه آنقدر زیاد بود که تصور نمی شد هیچ یک از مسئولین سازمان و یا فدراسیون فوتبال بابت سهل انگاری در مدیریت، محروم نشوند.

استیناف حکم به برائت حیدر بهاروند، سعید فتاحی و محمدکاظم طالقانی از تمام اتهامات انتسابی داد و آن‌ها می‌توانند به فعالیت در بالاترین هرم تصمیم‌گیری در فوتبال و حفظ جایگاهی که داشتند، ادامه دهند. این در حالی است که حکم اولیه کمیته اخلاق، محرومیت تعلیقی و سپس محرومیت سنگین برای هر سه نفر بود. کمیته استیناف با استناد به آیین‌نامه فدراسیون فوتبال و کد‌های انضباطی فیفا حکم برائت را صادر کرد و صالحی نیز در مصاحبه اش گفت: «آنچه به این سه نفر منتسب شده، بی‌اعتنایی به صحبت‌های نمایندگان امنیتی استان، عدم مکاتبه با اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان، سوءمدیریت در مدیریت تماشاگران و تأخیر چند ساعته در برگزاری مسابقه بود و در نهایت با انتساب این تخلفات محرز شد که به فوتبال کشور خدشه وارد شده، اما اتفاقاتی که در فینال جام‌حذفی رخ داد، به آقایانی که محکوم شدند ربطی نداشته است.»

این مسابقه به دلیل سومدیریت مسئولین با دو ساعت تاخیر آغاز شد؛ دلیل این بود که مسئولین برگزاری با عدم تخصیص جایگاه برای هواداران داماش کاری کردند که در فاصله سه ساعت تا آغاز مسابقه، هواداران پرسپولیس کل ورزشگاه اهواز را پر کنند.

در ابتدا کمیته اخلاق حین برگزاری مسابقه، سعید فتاحی را محروم کرد اما هیات رئیسه فدراسیون فوتبال این حکم را رد کرد و حالا کمیته استیناف نیز در حکمی عجیب تر تمام کسانی که متهم به سهل انگاری بود را بخشید!

خبرنگار: سپهر خرمی