خارجی‌ها برگردند، دیگر خبری از قرارداد ۱۳ میلیاردی داخلی‌ها نیست!

یکی از نگرانی‌های مدیران فوتبال در دو فصل اخیر افزایش نجومی رقم قراردادهای بازیکنان داخلی لیگ ایران بود؛ طوری که یک بازیکن متوسط درخواست قرارداد ۷ الی ۸ میلیاردی می‌کند و مدیرعامل نگون‌بخت نیز چاره‌ای جز پذیرش این رقم ندارد چرا که وقتی رقم‌ها به طرز عجیبی افزایش پیدا کرده بازیکن می‌تواند به تیم دیگری برود!

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، یکی از کارهای مثبتی که فدراسیون فوتبال با مدیریت جدید انجام داد لغو ممنوعیت حضور بازیکنان خارجی است و حالا بازیکنان داخلی می‌دانند دیگر نمی توانند به طور عجیبی رقم را بالا ببرند چون بازیکن متوسط خارجی جای آن‌ها را خواهد گرفت.

همانطور که ورود خارجی‌ها به چرخه لیگ سبب شده بود قیمت داخلی‌ها قدری کمتر و عقلایی‌تر شود، بازگشت‌شان به این عرصه نیز اثری مجدد و مشابه خواهد داشت زیرا خواه ناخواه از بهای داخلی‌ها خواهد کاست و دیگر نیازی نخواهد بود که حتی برای جذب بازیکنان متوسط و معمولی ۵ میلیارد تومان هزینه کرد و اگر بازیکنان مورد نظر ملی‌پوش باشد، این رقم به ۷ و ۸ و در نهایت ۱۰و۱۱ میلیارد افزایش یابد. پس از انعقاد قراردادهایی با این قیمت و به جریان افتادن همکاری‌های فیمابین، سران استقلال کوشیدند با جلب رضایت بازیکنان، قیمت قرارداد آنها را کاهش دهند اما طبعاً این تلاش بی‌حاصل ماند زیرا هیچ‌یک از افراد به مال و مکنت رسیده حاضر نبودند از آن چشم بپوشند و به ارقامی کمتر تن بدهند.

در نتیجه کوشش‌هایی از این دست نه تنها این قیمت‌های افراطی را کم نکرد بلکه یک فضای پرتنش را در باشگاه‌ها دایر و روابط سران باشگاه را با بازیکنان تیم سست‌تر و مخدوش‌تر کرد و تو گویی دو طرف در دو سوی ماجرا ایستاده و به سمت یکدیگر آتش گشوده‌اند.

البته نیمه خالی لیوان را هم باید دید که اصولا ورود خارجی‌ها به لیگ ایران همراه با دلالی‌های گسترده است و ایجنت محترم می‌کوشد تا رقم قرارداد بازیکن خارجی را سه تا چهار برابر افزایش دهد؛ اینجا است که مدیرعامل باید نحوه مدیریت صحیح را نشان دهد.

بیشتر بخوانید:
جلالی: حضور شایسته ۴ مربی ایرانی در آسیا حاصل ممنوعیت خرید خارجی‌ها بود
پنجعلی: به جای جذب خارجی‌ها دنبال کشف ستاره‌ها باشیم
قانون منع حضور خارجی‌ها لغو شد!

انتهای پیام/