خبرنگار یا دلال؟ افزایش قیمت بازیکنان با تیترهای جنجالی!

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ یکی از اتفاقات شایع در فوتبال ایران، افزایش قیمت بازیکنان توسط رسانه‌هاست. به طوری که حالا بازیکنان و مربیان با اختصاص ارقام چند میلیونی به خبرنگارها، ارزش خود را تا چندین میلیارد بالاتر می‌برند.

رویه هم به این شکل است که برخی بازیکنان با واریز پولی چند میلیونی به حساب برخی خبرنگاران، از آن‌ها می‌خواهند اصطلاحا بازار را به نفع این بازیکن گرم کنند. خبرنگار مربوطه هم از طریق فضای مجازی و گاها حتی رسانه‌های رسمی، شروع به شایعه پراکنی در خصوص بازیکن مذکور می‌‌کند و آن را به تیم‌های مختلف نسبت می‌دهد.

واکنش افکار عمومی هم مشخص است؛ وقتی چند خبرنگار از انفجار بمب نقل و انتقالاتی و خرید یک ستاره توسط یک باشگاه می‌نویسند؛ حالا طرفداران رقیب انتظار هایجک توسط تیم محبوب خود دارند. فضا به قدری ملتهب می‌شود که باشگاه‌ها برای خرید آن بازیکن شروع به رقابت می‌کنند و در نهایت رقم آن بازیکن در فاصله چند روز، چندین میلیارد بالاتر می‌رود.

بدون شک، می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دلایل بالا رفتن ارقام قرارداد بازیکنان به شکل نجومی، همین بازی رسانه‌ای است که از قضا به آن رسیدگی هم نمی‌شود. به همین دلیل هم است که بعد از انتقالات پر سر و صدای بازیکنان به تیم های مختلف، با شروع فصل شاهد یک نمایش ناامید کننده توسط آن‌ها هستیم و اصلا آنچه مورد انتظار هواداران فوتبال است؛ برآورده نمی‌شود.

در این مورد البته نیاز به آگاهی بخشیدن به افکار عمومی و هواداران فوتبال است، ضمن اینکه مدیران عامل هم نباید زیر بار چنین بازارگرمی بروند و صرفا باید بر اساس لیستی که سرمربی تیم تعیین کرده است؛ اقدام به خرید بازیکنان مورد نظر کند و نه بازارگرمی رسانه‌ای.

انتهای پیام/