خبری عجیب در مورد داور دربی 101

داور دربی 101 در ابتدای فصل در تست های پزشکی نمره قبولی نگرفته بود.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ در نهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان اشکان خورشیدی به عنوان داور دربی انتخاب شد و قضاوت فینال جام حذفی که فوق العاده هم حساس است، به این داور مازندرانی رسید. نکته عجیبی که در خصوص قضاوت خورشیدی وجود دارد این است که این داور با تجربه در نیم فصل اول لیگ برتر داوری نکرد و نتوانسته بود تست‌های مربوطه را پاس کند.

خورشیدی یکی از داورانی بود که در تست آمادگی جسمانی داوران، قبل از شروع لیگ برتر رد شد و طبیعتا مجوز قضاوت در لیگ برتر را کسب نکرد.

نیمه مهرماه بود که کمیته داوران تصمیم گرفت از داوران مردودی تست مجدد بگیرد. در آن تست، سیدمهدی سیدعلی، میثم حیدری، رضا عادل، علی صفایی و محمدحسین زاهدی‌فر مجوز بازگشت به لیگ برتر و قضاوت را گرفتند اما اشکان خورشیدی به دلیل مشکل جسمانی اش که برطرف نشده بود، باز هم نتوانست مجوز قضاوت در لیگ برتر بگیرد.

خورشیدی در مصاحبه‌ای گفته بود که به دلیل سنگین بودن تست‌ها نتوانسته در آن قبول شود. اتفاقی که البته برای خورشیدی، جدید نبود و او در فصول گذشته هم نتوانسته بود در تست آمادگی جسمانی قبل از شروع لیگ برتر نمره قبولی بگیرد.

با این همه چند روز بعد، در تستی که مجددا از خورشیدی گرفته شد، او توانست بالاخره این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد و کمیته داوران از او برای قضاوت درنیم فصل دوم لیگ برتر کرد.

آخرین بازی که خورشیدی در لیگ برتر قضاوت کرد، مربوط به هفته پایانی لیگ برتر بود و او بازی حساس مس کرمان و سپاهان را در کرمان سوت زد.

گفتنی است خورشیدی قبلا سابقه داوری در دربی را هم دارد و در بازی برگشت لیگ هجدهم، این بازی بسیار مهم را سوت زد. آن بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید و تک گل آن دیدار را هم احمد نوراللهی زد.در همان بازی خورشیدی یک پنالتی برای استقلال گرفت ولی فرشید اسماعیلی پنالتی را به بیرون زد.

انتهای پیام/