خداداد عزیزی: تحت فشار گذاشتن قلعه‌نویی بی‌انصافی است

پس از مدت‌ها تکلیف مربی بزرگسالان مشخص شد و امیر قلعه‌نویی در رقابت نزدیک با سانچز برای دومین مرتبه سکان هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را برعهده گرفت.

به گزارش گروه ورزشی لحظه ؛ قلعه‌نویی در سال‌های گذشته همراه با تیم‌های باشگاهی به لحاظ بردن جام قهرمانی آمار خوبی نداشت، اما با تیم‌هایی مثل تراکتور و گل‌گهر نتایج خوبی گرفت و نسبت به زمانی که برای اولین‌بار مربی تیم ملی شد حالا تجارب گرانبهایی کسب کرده و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که همین فاکتور تجربه ارزشمند امیر می‌تواند فوتبال ما را پس از سال‌ها ناکامی در راه رسیدن به فینال و در نهایت قهرمانی جام ملت‌های آسیا هدایت کند.

البته که نیک می‌دانیم با حضور غول‌هایی مثل ژاپن و عربستان و کره و استرالیا کار به هیچ‌وجه آسان نیست و لازم است فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش در راه تقویت تیم ملی پیشگام شوند و تدارکات و امکانات لازم را فراهم کنند تا شانس موفقیت‌مان را افزایش دهیم. پس از انتخاب قلعه‌نویی سراغ خداداد عزیزی یکی از بزرگان فوتبال رفتیم و با او در خصوص وضعیت فعلی تیم ملی گپ زدیم.

خداداد درباره انتخاب مجدد قلعه‌نویی به عنوان مربی تیم ملی به خبرنگار ورزشی «اعتمادآنلاین» گفت: قبل از جام جهانی هم گفتم نظر شخصی من این بود بهترین گزینه امیر قلعه‌نویی است. با این حال دوستان با خودشان یک حساب و کتابی کردند و آقای کی‌روش را آوردند. فکر می‌کنم در شرایط فعلی هم بهترین گزینه قلعه‌نویی است، چون هم با فوتبال ما آشناست و هم فوتبالیست‌ها به عنوان یک مربی با کارنامه قبولش دارند. کارنامه او قابل قبول است، چون سال‌ها تجربه ملی هم دارد و به نظر من می‌تواند به فوتبال ما کمک کند.

عزیزی موافق بستن قرارداد کوتاه‌مدت با قلعه‌نویی نیست و در این خصوص گفت: چطور مربی خارجی می‌آورند و ۲ ساله قراردادش را می‌بندند و بعد با مربی ایرانی قرارداد کوتاه‌مدت امضا می‌کنند؟ به نظرم همیشه در حق مربیان ایرانی اجحاف شده و از طرفی زمان زیادی تا جام ملت‌ها باقی نمانده. با این حال امیدوارم در جام ملت‌ها با قلعه‌نویی نتیجه بگیریم.

انتهای پیام/