خصوصی سازی سرخابی با طعم قانون شکنی

باشگاه های استقلال و پرسپولیس به زودی در بورس به فروش می رسند و دولت به طور کامل آنها را واگذار می کند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، طبق اعلام سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش و جوانان در مرداد ماه باشگاه های استقلال و پرسپولیس وارد بازار بورس می شوند و در نهایت به طور کامل واگذار خواهند شد.

این دو باشگاه با وجود بدهی های فراوان قرار است به بخش خصوصی واگذار شوند و در صورتی که این اتفاق رخ دهد وزارت ورزش و جوانان موظف ساست بدهی های این دو تبم را تسویه کند.

بدهکار های بزرگ چگونه وارد بورس می شوند؟!

طبق اعلام ابوالقاسم شمسی معاون سازمان خصوصی سازی در آخرین صورت‌های مالی که در تیرماه سال ٩٨ به تصویب مجمع رسیده، زیان انباشته باشگاه استقلال 155 میلیارد تومان و مبلغ بدهی‌ این باشگاه 190 میلیارد تومان است. 56 میلیارد تومان از بدهی استقلال مالیاتی است.

در باشگاه پرسپولیس نیز سود و زیان انباشت شده شرکت، طبق صورت‌های مالی خرداد ٩٨، 135 میلیارد و جمع بدهی‌های آن مشابه باشگاه استقلال 190 میلیارد تومان است. از این مبلغ، 75 میلیارد تومان آن بدهی مالیاتی است.

اما نکته قابل تامل در واگذاری این دو باشگاه این است که اگر شرکتی قرار است به بورس وارد شود و خصوصی یاز یانوجام پذیرد بایستی در 2 سال گذشته سود ده باشد درست مقابل شرایط اقتصادی این روز های استقلال و پرسپولیس. جالب تر اینکه این دو باشگاه را در 2 سال اخیر با تمام این بدهی ها سود ده اعلام کرده اند که اینهم در نوع خود عجیب است.

انتهای پیام/