خط و نشان لوکاکو با پوکر ۲۰ دقیقه‌ای

    برای روملو لوکاکو ۲۰ دقیقه طول کشید تا برابر آذربایجان ۴ گل به ثمر برساند. بلژیکی‌ها پیش از این دیدار حضور خود را در یورو ۲۰۲۴ قطعی کرده بودند.

    به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه و به نقل از استاندارد، روملو لوکاکو مهاجم تیم ملی بلژیک و باشگاه رم در نیمه اول بازی با تیم ملی آذربایجان در مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۴ پوکر کرد و توانست چهار بار دروازه حریف را باز کند. این بازی در بروکسل برگزار شد و در حالی که بلژیک صعودش را به یورو قطعی کرده بود توانست برد پرگل دیگری را به دست بیاورد و با ۵ گل حریفش را در هم بکوبد.

    لوکاکو در دقایق ۱۷، ۲۶، ۳۰ و ۳۷ گلزنی کرد.

    از دقیقه ۲۴ آذربایجانی‌ها با اخراج ادی اسرافیلوف ۱۰ نفره بازی کردند.

    بلژیکی‌ها قبلاً حضورشان را در یورو ۲۰۲۴ تضمین کرده بودند و تیم ملی فوتبال آذربایجان نیز در گروه F به مقام چهارم دست یافت و از رسیدن به یورو بازماند.

    به این ترتیب لوکاکو با ۱۴ گل زده در صدر جدول گلزنان انتخابی یورو ۲۰۲۴ نیز قرار گرفت. لوکاکو در مسابقه مقدماتی با کنار زدن کریستیانو رونالدو ۱۰ گله پیش افتاد. در رده سوم کیلیان ام‌باپه مهاجم تیم ملی فوتبال فرانسه قرار دارد که ۹ گل زده است و در رده چهارم نیز هری کین از انگلیس با ۸ گل زده قرار دارد.

    همچنین روملو لوکاکو اکنون ۸۳ گل برای تیم ملی بلژیک به ثمر رسانده است. این بازیکن بلژیکی با پشت سر گذاشتن روبرت لواندوفسکی ۸۱ گله در رده سوم فهرست برترین گلزنان تیم‌های اروپایی قرار گرفت. صدرنشین این رده بندی کریستیانو رونالدو است که ۱۲۸ گل برای تیم ملی پرتغال به ثمر رسانده است. فرانس پوشکاش  نیز برای مجارستان و اسپانیا  ۸۴ گل به ثمر رسانده است.

    «شیاطین سرخ» که توسط دومینیکو تدسکو هدایت می‌شود از سپتامبر ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۲۲ در رنکینگ جهانی فیفا تیم اول بود ولی در جام جهانی عملکرد ضعیفی داشت. روبرتو مارتینس بلافاصله پس از شکست در مرحله گروهی جام جهانی از سرمربیگری تیم ملی بلژیک استعفا کرد. در واقع  بلژیک برای اولین بار از سال ۱۹۹۸ حضور در مرحله حذفی را از دست داد.

    مسابقات یورو ۲۰۲۴ کمتر از ۷ ماه دیگر (۱۴ ژوئن تا ۱۴ جولای) در آلمان آغاز می‌شود. در حال حاضر رقابت‌های انتخابی برای حضور در یورو برگزار می‌شود. یورو ۲۰۲۴ قرار است در دورتموند، برلین، دوسلدورف، فرانکفورت، گلزنکرشن، هامبورگ، کلن، لایپزیگ، مونیخ و اشتوتگارت برگزار شود.

    قرعه‌کشی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ قرار است ماه آینده در هامبورگ برگزار شود و تیم‌های راه یافته حریفانشان را در این رقابت‌ها خواهند شناخت.

    انتهای پیام