خوش‌شانسی مجیدی برای دربی جام حذفی چیست؟

استقلال تهران فصل خوبی را پشت سر نگذاشته و از صدر جدول فاصله زیادی گرفته اما مجیدی می‌تواند این فصل نه چندان جذاب را برای هواداران آبی با رویکردی مناسب به پایان برساند‌.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، قرعه‌کشی جام حذفی هفته گذشته انجام شد و طی آن استقلال و پرسپولیس باید در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها به مصاف هم بروند. برنده این دیدار به دیدار نیمه‌نهایی صعود می‌کند تا شانس خود را برای قهرمانی داشته باشد.

استقلال با پیروزی احتمالی در دربی شماره ۹۶ تهران که هنوز زمان دقیق برگزاری‌اش اعلام نشده (اما از تاریخ‌های ۲۵ و ۲۶ تیر به‌عنوان زمان‌های منتخب فدراسیون یاد شده) است به‌ نیمه‌نهایی خواهد رسید و با احتساب نتایج سایر دیدارهای یک‌چهارم نهایی جام حذفی با بزرگانی چون سپاهان یا فولاد و همچنین تیم‌های پرامیدی مانند آلومینیوم اراک یا گل‌گهر سیرجان در نیمه نهایی مصاف خواهد کرد ولی هرچه روی بدهد، ابتدا دیدار با پرسپولیس در یک‌چهارم نهایی و سپس رویارویی احتمالی با سپاهان و آلومینیوم در نیمه نهایی فرصت‌هایی است که به روی آبی‌ها آغوش خواهند گشود و مواردی هستند که می‌توانند بازگشت آنها را به جاده افتخارسازی میسر سازند.

فتح احتمالی این جام که مهم‌ترین ثمره حضور استقلال در این دوره از پیکارهای حذفی و کل دیدارهای این فصل است، سرپوشی بر ناکامی‌های واضح این تیم در لیگ بیستم و جبرانی بر شکست احتمالی آسیایی آبی‌ها خواهد بود و روحیه و اعتبار را به اردوی آنان عودت خواهد داد. چنین توفیقی سبب خواهد شد که وزن و محتوای ناکامی محتمل استقلال در لیگ داخلی و جام باشگاه‌های آسیا هم قدری کاهش یابد و شیرینی آن مرهمی بر تلخکامی‌های قبلی خواهد بود و همچنین سندی بر ناکام تلقی نشدن مجیدی و محکم‌تر شدن ادعا و خواسته‌ او برای ابقا در استقلال و همراهی مجدد این تیم در فصل آتی.

چیزی که اگر حاصل نیاید، موضع مجیدی را در چنین موردی سست‌تر و کار او را برای ماندن در جمع آبی‌ها بسیار سخت‌تر و این کار را غیر ممکن خواهد کرد. فراموش نکنیم که هر مربی‌ای که در استقلال و پرسپولیس یک فصل را بدون هیچ جامی سپری کند و در سه جناح و سه تورنمنت مختلف دچار ناکامی شود، محکوم به رفتن است و مدیران باشگاه هم چاره‌ای جز تأسی از این قانون نانوشته و اقدام پرهیز‌ناپذیر ندارند.

بیشتر بخوانید:
کلانی: اگر مسائل خاصی پیش نیاید؛ پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی قهرمان می‌شود
عربشاهی: ویلموتس کلاهبردار و کاسب بود/ به قرعه کشی جام حذفی مشکوکم
برنامه یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد

انتهای پیام/