خیز قطر برای میزبانی بازی‌های المپیک

قطر پس از برگزاری موفقیت‌آمیز جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، برای میزبانی بازی‌های المپیک به عنوان بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه ؛  وزیر ورزش و جوانان قطر اعلام کرد کشورش به دنبال میزبانی مجدد جام کشورهای عربی است و پتانسیل میزبانی و برگزاری بازی‌های المپیک را نیز دارد.

 شیخ حمد بن خلیفه بن احمد آل ثانی وزیر ورزش و جوانان قطر اعلام کرد ما توانایی میزبانی بازی‌های المپیک را داریم و تمایل خود را نیز برای دومین بار متوالی برای میزبانی از بازی‌های فوتبال کشورهای عربی در دسامبر 2025 اعلام کرده ایم.

به گزارش الشرق الاوسط، شیخ حمد بن خلیفه در مصاحبه با شبکه بی ان اسپرت اعلام کرد: ما به دنبال میزبانی دوره جدید جام  کشورهای عرب در دسامبر 2025 تحت نظر فدراسیون بین المللی فیفا و فدراسیون عربی هستیم و تمایل خود را برای برگزاری این رویداد اعلام کرده ایم و امیدواریم با هماهنگی فیفا چنین تصمیمی سریع تر اتخاذ شود زیرا منطقه به برگزاری چنین مسابقاتی زیر نظر و با حمایت فیفا نیاز دارد و این  یکی از مهم ترین دلایل موفقیت این بازی ها و شور و اشتیاق کشورها برای شرکت در آن است.

وی با اشاره به چشم‌داشت و برنامه ریزی کشورش برای میزبانی بازی‌های المپیک افزود: موفقیت هایی که قطر در میزبانی از بزرگترین رویدادهای ورزشی به دست آورده است، این کشور را قادر به میزبانی از بازی‌های المپیک خواهد کرد.

گفتنی است آخرین دوره بازی‌های فوتبال جام کشورهای عربی در دسامبر 2021 با حضور 16 تیم به میزبانی قطر برگزار شد و  الجزایر با شکست تونس در این مسابقات  عنوان قهرمانی کسب کرد. این مسابات در واقع نسخه کوچکتری برای آمادگی قطر به منظور میزبانی جام جهانی 2022 بود.

یک سال پس از میزبانی این مسابقات، قطر میزبان جام جهانی فوتبال در اواخر سال 2022 با حضور 32 تیم بود که به گفته فیفا موفق ترین تورنمنت تاریخ این رقابت‌ها بود در حالیکه چندی پیش هم جام ملت‌های آسیا را با موفقیت برگزار کرد و تیم این کشور عنوان قهرمانی رقابت‌ها و اغلب جوایز جام را کسب کرد.

انتهای پیام/