دادن ضمانت لازم روس‌ها به UWW در هاله ای از ابهام

نبودن اسم کشتی‌گیران روس در لیست اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی، این احتمال را مطرح می‌کند که روس‌ها هنوز ضمانت لازم و مد نظر UWW را به اتحادیه جهانی تحویل نداده است.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ بعد از اینکه صفحه مطرح کشتی آمریکا که چندی پیش از حضور کشتی‌گیران بلاروسی در فهرست ثبت‌نام شدگان در مسابقات جهانی خبر داد و نوشت نامی از کشتی‌گیران روس در این لیست نیست، حالا یک پیج مطرح کشتی روسیه هم به این موضوع اشاره کرده که همچنان خبری از اسم کشتی‌گیران روس نیست.

هرچند این کشور چندی پیش مسابقات انتخابی خود را برگزار کرد و در 8 وزن ملی‌پوشانش مشخص شدند. در دو وزن باقی مانده هم عبدالرشید سعدالله‌اف و زائوربک سیداکوف مقابل حریفان خود برنده شده و به عضویت این تیم درآمدند تا ترکیب تیم کشتی آزاد روسیه برای شرکت در مسابقات جهانی 2023 تکمیل شود، اما بیشتر از آن، به نظر می‎‌رسد دادن ضمانت‌های لازم و مد نظر اتحادیه جهانی منجر به این تعلل در قرار دادن لیست کشتی‌گیران روسی در جمع حاضران در مسابقات جهانی باشد.

پیش از این مانع اصلی در مسیر بازگشت روس‌ها، بندی بود که اتحادیه جهانی با هماهنگی کمیته بین‌المللی المپیک جزو شروط بازگشت گنجانده بود، مسئله مهم جدای از اینکه ملی‌پوشان روسیه باید از جنگ روسیه علیه اوکراین اعلام برائت کرده و نامه‌ای با این متن را امضا می‌کردند، همچنین نباید هیچ کدام از آنها عضو نهادهای نظامی این کشور نباشند تا دخالتی در جنگ نداشته باشند.

با توجه به اینکه در روسیه قهرمانان این کشور برای بحث معیشتی به استخدام نهادهای نظامی درمی‌آیند، این سخت‌ترین بخش ضمانت بود که باید دید مامیاشویلی مرد بانفوذ روس‌ها در اتحادیه جهانی چطور آن را حل و فصل خواهد کرد.

مسابقات جهانی 2023 از بیست و پنجم شهریور در بلگراد آغاز می‌شود و تا دوم مهر ماه ادامه خواهد داشت. این اولین مرحله از گزینشی المپیک خواهد بود.

کشتی‌گیران روس در شرایطی قرار است در مسابقات جهانی شرکت کنند که نتایج آنها انفرادی محاسبه می‌شود و در رنکینگ تیمی جایی ندارند. آنها به همراه کشتی‌گیران روس به اسم AIN (بی‌طرف) در رقابت‌ها کشتی می‌گیرند.

انتهای پیام/