نشست انتخاب سرمربی | داورزنی : والیبال را به جمع ۴ تیم برتر جهان برسانیم

نشست هم اندیشی انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در حال برگزاری است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، نشست یک‌روزه هم‌اندیشی انتخاب سرمربي تيم ملي واليبال با حضور پیشکسوتان، مربیان، کارشناسان و اصحاب رسانه از ساعت ٩ و ٣٠ دقيقه و با ٣٠ دقيقا تاخير به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک آغاز شد.

در ابتدای این مراسم کلیپی از تاریخچه تیم ملی والیبال و سرمربیان خارجی که در ایران حضور داشتند پخش شد و بعد ميلاد تقوي دبير فدراسيون واليبال نكات مهمي را بيان كرد.

استفاده از نظرات كارشناسان اين رشته براي تعيين شاخصه هاي انتخاب مربيان تيم ملي در رده هاي مختلف سني از اهداف اين همايش است كه با رعايت پروتكل هاي بهداشتي در حال برگزاري است.

داورزنی : می خواهیم به جمع ۴ تیم برتر جهان برسیم

محمد رضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در ادامه این جلسه گفت : مجبور شدیم نفرات کمتری را برای این نشست دعوت کنیم و ازين بابت عذر خواهي می کنم زیرا محدودیت هایی برای این جلسه داشتیم .

او افزود: در تلاشیم تا بتوانیم والیبال را به جایگاه بالاتری برسانیم . خوشبختانه در رده های نوجوانان و جوانان توانستیم قهرمان جهان باشیم و در رده بزرگسالان هم نتایج فوق العاده ای کسب کردیم و مي خواهيم تا به جمع ۴ تیم برترجهان برسیم.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد : در ورزش کمتر شاهد برگزاری چنین نشست هایی هستیم و بیشتر رویداد ها و رقابت های ورزشی لغو شده است و با توجه به شرایط فعلی معلوم نیست که چه زمانی قرار است برنامه ای داشته باشیم اما طبق آخرین اطلاع فدراسیون آسیا اگر شرایط پرواز ها عادی شود رویداد هایی که قرار بود در آخر تابستان باشد انجام می شود .

او در پايان افزود: میزبانی جوانان آسیا که قرار است در کشورمان باشد هنوز قطعی نیست و وضعیت لیگ ملت های والیبال هم معلوم نیست و احتمالا امسال انجام نشود، اما ممکن است لیگ های کشور ها زودتر انجام شود تا بتوانند برنامه آماده سازی تیم ها برای المپیک را رقم بزنند. البته این بستگی به وضعیت ویروس کرونا دارد .

بروجي: مي توانيم از مربي ايراني استفاده كنيم

بروجی کارشناس والیبال گفت : بعد از ولاسکو که ما به جایگاه خوبی رسیدیم برنامه ریزی برای موفقیت بیشتر مهم شد. خوشبختانه وضعیتمان به استاندارد جهانی نزدیک شد . شاید ما بعد از آن می توانستیم فعالیت ها را به سمت مربیان داخلی بیاوریم و حالا شرایطی به وجود آمده تا با فراغ بالی این اتفاق بیافتد .

بروجي ادامه داد: همواره تلاش می کنم به صورت الگوریتمی مشكلات را حل کنم و تصور می کنم می توانیم از مربی ایرانی استفاده کنیم و به نظرم این بهتر از آن است که از مربیان درجه ۲ يا ۳ استفاده کنیم.

او در پايان گفت: مربی گری علمی است که مرز شناس نیست و قطعا تصور می کنم فدراسیون والیبال بیشترین کمک را داشته باشد .
امیدوارم مربی که می آید با شرایط روز دنیا هماهنگ باشد و چیزی را زیر سوال نبریم . بالاخره باید برای هر کاری هزینه ای پرداخت کنیم .

شاكري: مي توان شاخص هاي زيادي براي پيشرفت داشته باشيم

شاکری کارشناس والیبال در ادامه این نشست در ابتدا ایراداتی به مسائل عنوان شده در کلیپ تاريخي ابتدایی كه پخش شد وارد کرد. سپس بیان داشت که چه شاخص هایی تعریف شده است .

او افزود : می توان شاخص های زیادی را در نظر گرفت و معتقدم که می تواند کمک زیادی به ما داشته باشد.

شاكري در پايان گفت: سوالی که دارم این است که چرا کمیته مربیان نداریم با وجود آن که فدراسیون والیبال اعتقاد دارد که طبق روال جهانی عمل می کند و ما می دانیم که چقدر این مهم است .

ترابي: مي توانيم به افتخاراتمان بباليم

ترابی کارشناس واليبال:شرایط حاکم در والیبال جهان به طوری است که بحران سرمربی داریم . اگر به گذشته والیبال ایران نگاه کنیم می بینیم که مربیان خوبی داشتیم که زحمات زیادی کشیده اند

تصور می کنم با وجود مربیان خوبي که داریم مي توانيم به افتخارات خودمان ببالیم و نگاه ویژه ای داشته باشیم و امیدوارم مربیان ایرانی خودمان را تخریب نکنیم و نهالی را بکاریم که به یکدیگر افتخار کنیم . ظرفیت مربیان ایرانی بالاست و به آن ها امید دهیم و همان طور که مربي خارجی را حمایت می کنیم داخلی را هم حمایت کنیم .

سيد عباسي: تغيير نسل باعث باعث تنگي نفس واليبال ملي مي شود

سید عباسی کارشناس والیبال کشورمان گفت : با وضعیت فعلی که وجود دارد باید محدودیت ها و امکانات را در نظر بگیرم و فارغ از مسئله ایرانی و خارجی آن را در نظر بگیریم . معمولا در تغییر نسل والیبال ملی دچار تنگی نفس می شود .

او در پايان گفت : حالا بازیکنانی داریم که می توانند جایگزين خوبی برای ستارگان فعلیمان باشند و حالا به کسی نیاز داریم تا این افراد را به بلوغ کافی برساند و این تنگی نفس کم شود . اگر این توسط مربی ایرانی ممکن باشد که آرزوی من است ترجیحم آن است که از آناستفاده کنیم. نباید اجازه دهیم این فاصله زیاد شود.

دادگر: وضعيت نامناسب ارزي مربي خارجي راكنار گذاشته

دادگر کارشناس واليبال: با وضعیت ارزی و مشکلات دیگر فدراسیون با وضعیت مالی فعلی مربی خارجی عملا کنار گذاشته شده است اما اگر بتواینم جذب کنیم کی تواندبه .الیبال ما کمک کند اما اگر مشکلات مالی باشد می توانیم از مربیان خوب ایرانی استفاده کنیم .

حسيني: مربي ايراني را حمايت كنيم

حسینی کارشناس واليبال: خواهش دارم همه از هم قول بگیریم كه اگر مربی ایرانی انتخاب شود همه از آن حمایت کنیم . زیرا تجربه نشان داده هر کس که انتخاب شده است از فردای آن روز همه انتقاد را شروع کردند . همین جا از همه قول بگیریم که مطمئنا فلانی انتخاب شد حمایت کنید تا کارشان را دنبال کنند .

در ادامه جلسه برخی دیگر از کارشناسان به ارائه شاخصه هایشان پرداختند . و سپس سرمربیان والیبال صحبت هایشان را اغاز کردند.

کارخانه :تیم ملی سرمربی سطح بالا می خواهد

كارخانه سرمربي واليبال: پس از رفتن ولاسکو خلا در بحث مربیگری داشتیم و شاید در برخی مواقع نتایج خوبی هم گرفتیم.
متاسفانه دیدیم در برخی مواقع مربیان خوب عمل نکردند و عیارشان را به خوبی نشان ندادند .

كارخانه ادامه داد: تیم ملی با توجه به وزنی که دارد مربی عالی و سطح بالا می خواهد .
مربی گری ضروریت هایی دارد و افراط و تفریط خوب نیست

او در پايان گفت: سازماندهی و تمرکز از جمله انتظارات است و باید مربی بتواند مسکلات را حل کند و به خوبی رهبری کند.

بهروز عطایی در ادامه حاضر به صحبت نشد و نفرزاده به بیان نظراتش پرداخت و از گزینه های پیشنهادی اش هم نام برد . این در حالی بود که در ابتدای جلسه خواسته شده بود نام خاص مطرح نشود.

جزیده : وقت آن رسیده تا از مربی داخلی استفاده کنیم .

جزيده سرمربی تیم والیبال گنبد در ابتدای صحبت هایش از تشکیل چنین جلسه ای تشکر کرد و گفت ای کاش برای انتخاب مربیان خارجی هم چنین جلسه ای تشکیل می شد.

او گفت: وقت آن رسیده تا از مربی داخلی استفاده کنیم . همه بحث تمرین را بلدند اما مدیریت تیم و…. اهیمت زیادیی دارد . نباید تبعیضی میان داخلی و خارجی قائل شویم .

جزيده ادامه داد: جمع شده ایم تابه ایرانمان شخصیت بدهیم . مربی داخلی است .والیبال بازیکن محور است . باید آن ها را مدیریت کرد .

او در پايان گفت: گزینه داخلی باید حمایت شود و همه از او تمکین کنند . اگر به خوبی از مربی ایرانی حمایت شود می تواند کار های زیادی انجام دهد.

داورزنی:انتخاب مربی شاخصه هایی دارد

داورزني رئیس فدراسیون والییال گفت: کشور های صاحب نام والیبال هم هر روز ممکن است از کشور های مختلف سرمربی استفاده کنند.
ایتالیا ، روسیه ، آمریکا و بلغارستان از مربیان سایر کشور ها استفاده می کنند .
فنلاند خودش مربی به روسیه می دهد اما خودش از ایتالیا می آورد .

داورزني گفت: انتخاب مربی شاخصه هایی دارد . خیلی از بحث هایی که داریم در اروپا هم وجود دارد .
مربیان ما توانمند هستند اما بحث این است که اداره تیمی در این سطح خیلی آسان نیست و سوال اسن است که چه شاخص هایی نیاز است .

او در پايان اظهار داشت: چیزی که دنیا تجربه کرده است را دوباره نمیی توانیم تجربه کنیم.
۸۰ درصدمربیان کار باشگاهی هم انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: صحبت های رئیس فدراسیون والیبال درباره سرمربی تیم ملی