دبیر فدراسیون بسکتبال: مشکل ذوب‌آهن با فیبا حل شدنی است

مسعود عماری از پیگیری‌های باشگاه ذوب‌آهن برای حل مشکل تعلیقش خبر داد و اعلام کرد که فدراسیون نیز در این راه به ذوب‌آهن کمک خواهد کرد.

به گزارش شبکه لحظه و به نقل از ایسنا:

دبیر فدراسیون بسکتبال درباره ماجرای بدهی سنگین تیم بسکتبال ذوب آهن به لورن وودز بازیکن آمریکایی، تعلیق این تیم توسط فدراسیون جهانی و حضورش در لیگ برتر اظهار کرد: زمانی که ذوب آهن به طور رسمی برای حضور در لیگ برتر اعلام آمادگی کرد جلسه‌ای با حضور نماینده آقای آذری و آقای طباطبایی برگزار و درباره این مساله صحبت شد. باشگاه اعلام کرد که در حال حل ماجرا است و فدراسیون نیز چون نمی‌خواهد مشکلی برای بسکتبال ایجاد شود اعلام کرد که به این تیم کمک خواهد کرد.

عماری ادامه داد: به هر حال ذوب‌آهن تیمی نیست که تنها به لیگ ایران فکر کند و قطعا به دنبال حضور در مجامع بین‌المللی است و به همین دلیل تمامی مشکلات را حل خواهد کرد. اقدامات لازم هم انجام شده و آنطور که خبر دارم باشگاه ذوب‌آهن کاملا موضوع را پیگیری کرده‌است.

او در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه‌ای نیز حاصل شده یا نه؟ بیان کرد: اینکه اکنون بخواهم درباره نتیجه مذاکرات چیزی بگویم دقیق نیست اما می‌دانم که روابط بین‌الملل این باشگاه موضوع را پیگیری کرده و روابط بین‌الملل فدراسیون هم نزدیک به دو ماه پیش نامه‌ای به فدراسیون جهانی ارسال کرده و موضوع را اعلام کرده که باشگاه ذوب‌آهن به دنبال بازگشت به لیگ است و می‌خواهد این بدهی را نیز پرداخت کند. تلاش ما این است که آسیبی به باشگاه و بسکتبال نرسد چرا که می‌دانیم در ابعاد بین‌المللی نام ایران مطرح است و باید مراقب باشیم.

دبیر فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که اگر ماجرا حل نشده باشد و ذوب‌آهن پنجشنبه بازی کند آیا مشکل ساز نخواهد شد؟ تصریح کرد: ما نامه‌نگاری کردیم اما هنوز جوابی دریافت نکرده‌ایم. با این حال وقتی فیبا متوجه شود که ما در حال پیگیری هستیم و می‌خواهیم مشکل را حل کنیم قطعا مشکلی ایجاد نخواهد شد. همانطور که گفتم باشگاه ذوب‌آهن به دنبال حل کردن ماجرا است و اگر کمکی هم از دست فدراسیون برآید دریغ نخواهد کرد.