درخشان در گفت‌وگو با لحظه: پرسپولیس پیروز دربی است

سپهر خرمی – خبرنگار شبکه لحظه | عصر شنبه دربی پایتخت تهران از سری رقابت های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران برگزار خواهد شد. این دیدار به طور قطع حساس ترین دربی یک دهه اخیر است به این خاطر که هر دو تیم در کورس قهرمانی قرار دارند و پیروز این مسابقه می تواند گام بلندی برای قهرمانی در این فصل بردارد. حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس که با این تیم سابقه پیروزی مقابل استقلال را نیز در کارنامه دارد در گفت و گو با خبرنگار شبکه لحظه معتقد است پرسپولیس اگر باهوش باشد می تواند شاگردان شفر را از پیش رو بردارد:

آقای درخشان شنبه یکی از حساس‌ترین دربی های چند سال اخیر را شاهد خواهیم بود. نظر شما درخصوص این دیدار حساس چیست؟

همانطور که که گفتید حساسیت این دیدار بسیار بالا است و معتقدم برنده ی این دیدار می تواند به عنوان جدی ترین مدعی قهرمانی تا پایان فصل پیش برود. بنظرم یکی از زیباترین دربی های چند سال اخیر را شاهد خواهیم بود چون بعد از مدت ها هر دو تیم فوتبال بسیار خوبی را ارایه کردند و امیدوارم اتفاق خوبی رخ دهد و تماشاگران لذت ببرند.

البته هر بار حساسیت دربی بالا بوده، هر دو تیم تمایل به تساوی داشتند و زیبایی بازی گرفته شد.

امیدوارم این بار چنین مساله ای رخ ندهد. اصولا در دربی تیم هایی که برای قهرمانی می جنگند از ترس شکست، محافظه کار می شوند و دیدار با تساوی به پایان می رسد اما با شناختی که از دو تیم دارم احساسم می گوید که این دیدار برنده خواهد داشت. استقلال در خط حمله خیلی خوب کار کرده و از آن سو خط دفاع پرسپولیس به ثبات و هماهنگی کافی در این فصل رسیدند و باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

به عنوان پیشکسوت پرسپولیس فکر می کنید این تیم از چه نقطه ضعف استقلال می تواند بهره ببرد برای پیروزی در این دیدار حساس؟

استقلال خط دفاع خیلی خوبی در لیگ برتر داشته اما در لیگ قهرمانان آسیا همانطور که دیدید خط دفاع متزلزلی داشتند و در مسابقات بزرگ، خط دفاع این تیم آنطور که باید خوب عمل نکرده است؛ اگر شاگردان برانکو از کندی خط دفاع استقلال استفاده کنند پیروز این دیدار خواهند شد.

پیش بینی دربی شنبه؟

بنظرم یک بر صفر به سود پرسپولیس.