درخواست کمیته بین‌المللی المپیک: سرود و پرچم روسیه در تمام صحنه‌های ورزشی حذف شود

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از نهادهای ورزشی خواسته است که پرچم و سرود روسیه را از رقابت‌های ورزشی منع کنند و رویدادهایی را که قرار است در روسیه برگزار شود، به مکان دیگری منتقل شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه و به نقل از استار، کمیته بین‌المللی المپیک از مسئولان و نهادهای ورزشی خواسته است پرچم و سرود روسیه را از رقابت‌های ورزشی منع کنند و رویدادهایی را که قرار است در روسیه برگزار شود، به مکان دیگری منتقل شود.

ورزشکاران روسی بعد از رسوایی دوپینگ این کشور، تحت عنوان کمیته المپیک روسیه در رقابت‌های جهانی حاضر می‌شوند. کمیته بین‌المللی المپیک همچنین از فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش درخواست کرد که همین اقدام را علیه بلاروس انجام دهند.

کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمام جامعه ورزشی جهان باید نقض آتش بس المپیک توسط دولت‌های روسیه و بلاروس را در نظر بگیرند و ایمنی و امنیت ورزشکاران را در اولویت مطلق قرار دهند. هیچ رویدادی در روسیه یا بلاروس نباید برگزار شود.

پیش از این اعلام شده بود که علیرغم محکومیت بین‌المللی و حذف روسیه به عنوان میزبان فینال لیگ قهرمانان در این فصل، ورزشکاران روسی مجاز خواهند بود در پارالمپیک زمستانی پکن شرکت کنند.

انتهای پیام