اسکوچیچ : همه ی بازیکنان شانس حضور در تیم ملی را دارند + فیلم

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران امروز در اولین نشست خبری خود پاسخگوی خبرنگاران بود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، دراگان اسکوچیچ در اولین نشست خبری خود به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران در سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 14 پاسخگوی خبرنگاران بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شدن برای من افتخار بزرگی است

سرمربی تیم ملی در ابتدا اظهار داشت : سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شدن برای من افتخار بزرگی است. در ابتدای صحبت هایم می خواهم در مورد برنامه های آماده سازی تیم صحبت کنم.

قصد دارم تجربیات و دانش و انرژی مثبت ام به موفقیت این تیم کمک کنم

اسکوچیچ در ادامه گفت: مسئولیت من به دلیل اینکه پنج سال در فوتبال ایران حضور داشتم و در حال حاضر به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده ام بیشتر است. برای اولین بار است که این اتفاق رخ می دهد. در حال حاضر تیم ملی در موقعیت خوبی در مسابقات انتخابی جام جهانی قرار ندارد و من قصد دارم با استفاده از تجربیات و دانش و با انرژی مثبت ام به موفقیت این تیم کمک کنم.

با تزریق انرژی مثبت و پیروزی در هر بازی به جام جهانی صعود خواهیم کرد

وی ادامه داد : می خواهم اهداف خود را به صورت شفاف و واضح بیان کنم. ما با تزریق انرژی مثبت به تیم ملی و فوتبال ، قصد داریم بازی به بازی پیروز شویم و به جام جهانی صعود کنیم.

با فوتبال ایران ، فضای آن و ذهنیت بازیکنان آشنایی دارم

او اضافه کرد : از حرف های مربی های باشگاه ها استفاده خواهیم کرد و با تیم های باشگاهی ارتباط خوبی خواهیم داشت و ارتباط خوبی بین مربیان تیم ها با خودمان برقرار خواهیم کرد. اینکه من فوتبال ایران و فضای فوتبال ایران و ذهنیت بازیکنان را در پنج سال اخیر می شناسم یکی از نکات مثبت حضور من روی نیمکت تیم ملی فوتبال است.

همه ی بازیکنان شانس حضور در تیم ملی را دارند

دراگان اسکوچیچ
دراگان اسکوچیچ

اسکوچیچ در ادامه گفت : ما اولین قدم کارمان در تیم ملی را برداشتیم و لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر ایران را آنالیز و تحلیل و تجزیه کرده ایم. در این کار همه نکات خوب و بد از بازی های تیم را آنالیز کرده ایم و در ابتدا اولویت ما تمرکز روی لژیونر ها و بازی های آن هاست. پیام من به همه ی بازیکنان شاغل در فوتبال ایران این است که همگی شانس حضور در تیم ملی فوتبال ایران را دارند که این با آمادگی آن ها در بازی های مختلف ارتباط مستقیم دارد.

تمرکز ما در پنج روز آتی روی لژیونر ها است

وی گفت : در حال حاضر تمرکز ما روی لژیونر ها است . درست است که در پنج روز آتی به علت کمبود وقت و پراکندگی بازیکنان در لیگ های مختلف جهان بازی های آن ها را از نزدیک مشاهده کنم اما تلاش ما بر این است که تماس های صوتی و تصویری در جریان بازی هایشان باشیم. تلاش ما بر این است که با انرژی مثبت برنامه های تیم را در روز های آینده با آن ها به اشتراک بگذاریم.

دراگان اسکوچیچ
دراگان اسکوچیچ

در ابتدا بازیکنان تیم و سپس مدل بازی کردنمان را انتخاب می کنیم

سرمربی تیم ملی افزود : ما به بررسی ها ادامه خواهیم داد تا جایی که به مراحل بعد برسیم. با وجود بازی های نه چندان خوب تیم ملی در مرحله قبلی ، تغییر خیلی بزرگی رخ نخواهد داد اما من افکارم را در تیم تزریق خواهم کرد. در ابتدا بازیکنان تیم و سپس مدل بازی کردنمان را انتخاب می کنیم. تیم توانمند و پر تحرکی را پس از منظم شدن مشاهده خواهید کرد.

ویدئو نشست خبری دراگان اسکوچیچ :

ارتباط بین تیم های باشگاهی و تیم ملی برقرار خواهد بود

اسکوچیچ ادامه داد: نیاز های یک بازیکن در تیم باشگاهی اش و تیم ملی ممکن است متفاوت باشد و این نیازمند رابطه ی ادامه دار بین کادر های فنی تیم ملی و باشگاه ها است. من سرمربی باشگاه هایی که در تیم ملی بازیکن دارند را در جریان برنامه هایم قرار خواهم داد. مربی بعضی از لژیونر ها نیز دوستان من هستند که می توانیم از این ارتباط بهره خوبی ببریم.

نتایج قبل را به فراموشی خواهیم سپرد

در زمان کارلوس کی روش تیم ملی فوتبال ایران ، دو بار به جام جهانی صعود کرده است، اسکوچیچ درباره برنامه هایش برای صعود به جام جهانی برای سومین بار اظهار داشت: ما برای حمایت از تیم ملی اینجا هستیم. بازیکنان تیم ملی بسیار متعهد هستند و از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. ما می خواهیم نتایج قبل را به فراموشی بسپاریم و فصل جدید را در تیم ملی شروع کنیم. از اصحاب رسانه نیز در این راستا درخواست کمک می کنم.

ما همه باید به هم کمک کنیم

سرمربی تیم ملی برنامه خود برای مدیریت لژیونر ها را اینگونه شرح داد: هدف من بالا بردن انگیزه بازیکنان است. ملی پوش بودن افتخار بزرگی است و همه ما یک هدف داریم. ما همه باید به هم کمک کنیم تا تیم به موفقیت برسد.

هر سری یک عقلی دارد

اسکوچیچ درباره حضور وحید هاشمیان روی نیمکت تیم ملی گفت: دستیاران من در آینده مشخص خواهند شد. در کشور ما ، کرواسی ، مثلی هست که می گوید هر سری یک عقلی دارد. من اعتقاد دارم که باید از تجربیات همه استفاده کنیم و حتما از دانش و تجربیات مربیان پیشین استفاده خواهیم کرد.

من به خاطر شناختم و تجربه ام نسبت به فوتبال ایران انتخاب شده ام

انتقادات زیادی نسبت به انتخاب من به عنوان سمربی تیم ملی شده است. من به خاطر شناختم و تجربه ام نسبت به فوتبال ایران انتخاب شده ام و درباره چنین موضوعاتی فدراسیون باید صحبت کند.

برانکو اولین نفر به من تبریک گفت

خوب است که ارتباط تنگاتنگی بین ایران و کرواسی از لحاظ فوتبالی است و این را به سفیر کرواسی هم گفتم. به عنوان مربی کروات در رأس تیم ملی فوتبال ایران هستم که برایم افتخار است. پس از انتخاب شدنم برانکو اولین نفری بود که به من تبریک گفت، بلاژوویچ نیز در رسانه‌ها از من حمایت کرد. این خبر در به دلیل اهمیت فعالیت کروات ها در ایران در رسانه های کرواسی خبرساز شد.