دشان: باید گل‌های بیشتری می‌زدیم

سرمربی تیم فرانسه از عملکرد شاگردانش رضایت کامل نداشت اما با ۹ امتیاز از سه بازی ترجیح داد به بازی روز دوشنبه با یونان فکر کند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ و به نقل از اکیپ، در گروه B فرانسه که مهمان جبل‌الطارق بود میزبان خود را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد. اولیویه ژیرو در دقیقه ۳، کیلیان ام‌باپه در دقیقه ۴۵ (از روی نقطه پنالتی) و آیمن مولی در دقیقه ۷۸ (گل به خودی) برای فرانسوی‌های گلزنی کردند. به این ترتیب فرانسه با ۹ امتیاز از ۳ بازی مقتدرانه در صدر جدول گروه قرار گرفت.

دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه بعد از این دیدار گفت: باید گل های بیشتری می‌زدیم. ما موقعیت‌های زیادی داشتیم و یکی دو بار دروازه‌بان حریف و دیرک دروازه مانع گلزنی بازیکنان ما شدند. باید سرعت بازی تیمی‌مان در خط حمله بهتر از قبل باشد. البته زمین بازی هم شرایط خوبی نداشت و به هر حال توانستیم برنده از زمین خارج شویم. من از کاری که انجام داده‌ایم راضی‌ام و به بازی روز دوشنبه فکر می کنم حتی اگر یک ربع آخر نیمه اول کمی من را عصبانی کند.

او در پاسخ به این سوال که کیلیان ام‌باپه پنالتی زن اول تیمش است گفت: شاید اگر ام‌باپه گل اول را می‌زد، ترجیح می‌داد که پنالتی را بازیکن دیگری بزند. به هر حال وظیفه زدن پنالتی با کیلیان است و ممکن است او تصمیم بگیرد که یک پنالتی را بازیکن دیگری بزند.

وسلی فوفانا و بریس سامبا اولین حضور خودشان را در تیم ملی فرانسه جشن گرفتند و به نظر می‌رسد شانس زیادی برای حضور در یورو ۲۰۲۴ دارد ولی سرمربی خروس‌ها می‌گوید از الان نمی‌شود درباره بازیکنانی که قرار است در یورو حضور داشته باشند، تصمیم گرفت.

لوریس، دروازه‌بان تاتنهام در ماه ژانویه پس از شکست در فینال جام جهانی به فوتبال ملی خود پایان داد. لوریس ۳۶ ساله بیش از یک دهه کاپیتان فرانسه بود. پس از اینکه رافائل واران، مدافع میانی منچستریونایتد پس از شکست مقابل آرژانتین در ماه دسامبر، کفش‌های خود را آویخت، قرار بود آنتوان گریزمان مهاجم اتلتیکو مادرید، به عنوان کاپیتان انتخاب شود ولی در نهایت دیدیه دشان تصمیم گرفت تا ام‌باپه هم پنالتی‌زن اول تیمش باشد و هم بازوبند کاپیتانی را بر بازو ببندد.

انتهای پیام/