دفاع تمام قد گولیت و دی ماتئو از حضور لمپارد روی نیمکت مربی‌گری چلسی

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ در صورت جدایی مائوریتسیو ساری از چلسی، فرانک لمپارد گزینه اول جانشینی او خواهد بود. مربیان پیشین چلسی از حضور لمپارد روی نیمکت آبی‌های لندن استقبال کرده‌اند.

به گزارش اسکای، رود گولیت که تجربه سرمربی‌گری چلسی به عنوان بازیکن-مربی را در کارنامه دارد، پیرامون لمپارد گفت:

لمپارد به عنوان سرمربی هنوز کاری انجام نداده است اما چلسی این فرصت را به من نیز داد. ما موفق شدیم، پس موفقیت حتما نیازمند تجربه نیست. فکر می‌کنم برای چلسی مهم است که اعضای باشگاه متعهد به نام چلسی باشند. امیدوارم بتوانند افرادی را پیدا کنند که در کنار لمپارد به او کمک کنند. لمپارد نباید اشتباه کند و دوستانش را آنجا بگذارد. او باید مطمئن شود افرادی که به کادر فنی اضافه می‌شوند تجربه مربی‌گری و مدیریت داشته باشند. این بهترین اتفاق برای او خواهد بود.

همچنین دیگر سرمربی سابق چلسی، روبرتو دی ماتئو نیز اظهاراتی مشابه گولیت داشته است:

بدون شک لمپارد انتخاب درست است. او شخصیت این کار را دارد. من دربی کانتی را فصل گذشته دنبال کردم و آن‌ها فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارند. لمپارد تمام تجارب جهانی را دارد. او به طور فوق‌العاده‌ای مناسب سرمربی‌گری چلسی است. اینکه حالا باید سرمربی شود یا نه؟ پاسخ را تنها زمان به ما خواهد گفت. نمی‌توانید بگویید که خیلی زود است. باید به مردم فرصتش را بدهید. لمپارد تمام ابزارهای مورد نیاز را دارد و افراد زیادی از حضور او در فصل آینده روی نیمکت مربی‌گری خوشحال می‌شوند.

لمپارد در آغاز فصل گذشته با حضور روی نیمکت دربی کانتی در چمپیونشیپ، فصل تازه‌ای از فوتبالش را شروع کرد. او تنها یک گام تا رسیدن به لیگ برتر با دربی کانتی فاصله داشت اما بازی نهایی را به استون ویلا واگذار کرد. با وجود این شکست، اولین فصل سرمربی‌گری لمپارد فوق‌العاده بود و تیمش عملکردی از خود نشان داد تا نام او به عنوان گزینه اصلی جانشینی ساری مطرح شود.

خبرنگار: سامان خدایی