دلالی در نقل و انتقالات؛ معضل بزرگ فوتبال

دلالی در نقل و انتقالات بازیکنان یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال است و باعث بالا رفتن کاذب قیمت بازیکنان می شود.


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، به نقل از رادیو ورزش کاظم اولیایی، مدیرعامل پیشین استقلال، در پاسخ به این سوال که در قضیه دلالی و جذب بازیکنان بی کیفیت در فوتبال چقدر مدیران مقصر هستند، اظهار داشت: متاسفانه دلالی در ابعاد مختلفی وارد حوزه ورزش به خصوص ورزش حرفه ای شده است. نوجوانان و جوانانی که استعداد دارند و می خواهند وارد فوتبال حرفه ای شوند کارشان به دلالها می افتد و این یک معضلی است. ورود بازیکنان بی کیفیت از خارج به داخل کشور هم یک معضل عظیم تری است؛ اما واقعیت این است که بازیکنان معلول هستند. عدم شفافیت در اداره باشگاه ها بیشتر باعث فضای دلالی شده است.

پول باشگاه ها منشا مشخصی ندارد


وی افزود: نحوه اداره فوتبال ما به گونه ای است که همه چیز در ابهام قرار دارد و این خلاف نظر فیفاست. فیفا معتقد است که آورده فوتبال باید کاملاْ ‌از فوتبال تامین شود و روشن باشد. متأسفانه ما پولی که به باشگاه هایمان می آوریم، منشأ مشخصی ندارد و این اولین ایراد ما است. اگر منشأ مشخص شود، مبدأ و محل هزینه روشن خواهد شد.

اولیایی: با وزیر بیشتر از مدیرعاملی در مورد ساختارها حرف زدم
کاظم اولیایی

ورود نهاد های امنیتی به فوتبال اشتباه نیست

اولیایی تصریح کرد: ما نه مبدأ پولهای وارداتی مان در حوزه فوتبال حرفه ای مشخص است و نه تراز سالیانه می دهیم که بدانیم چقدر هزینه کرده ایم.
وی در خصوص ورود نیروهای امنیتی به بحث دلالی در فوتبال گفت: ورود نیروهای امنیتی به اعتقاد بنده کار اشتباهی نیست. در شرایط کنونی که کار به جای باریک رسیده است، باید از ورود نیروهای امنیتی به موضوع استقبال کنیم.

باشگاه های باید نظام مند باشند


مدیرعامل اسبق استقلال خاطرنشان کرد: طرحی برای نظام باشگاه داری حرفه ای ارائه نشده است و قانون آن را نداریم. ما باید قانون نظام باشگاه داری داشته باشیم و اگر می خواهیم نظارت کنیم، طرح اولیه اداره باشگاه برای مردم و خودمان روشن باشد.

انتهای پیام/