دلایل ضعف در فوتبال پایه ای کشور

    فوتبال پایه از عمده ترین عوامل پیشرفت این رشته در تمامی کشور های بزرگ است.

    به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، عباس چمنیان، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال نوجوانان، در پاسخ به این سوال که چرا ما در رده های سنی پایه آنقدر ضعیف عمل می کنیم، اظهار داشت: این مسئله به یک دلیل عمده بر می گردد و آن این است که نگاه فوتبال و مدیران ما، مخصوصاً در باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال پایه نگاه جدی نیست. بیشتر یک نگاه گذراست. همه توجه و سرمایه گذاری فوتبال ما معطوف به رده بزرگسالان می شود. رده بزرگسالان جذاب است و قطعاً باید مورد توجه هم باشد؛ ولی باید به این مسئله هم توجه داشت هر دریایی هرچقدر عمیق‌تر که باشد شاید زیبا به نظر برسد؛ اما در عمقش بسیاری از اتفاقات رخ می دهد که می تواند باعث زیبایی در سطح آن شود.

    استعداد یابی مناسب انجام نمی شود


    وی، تصریح کرد: متاسفانه در رده های پایه نه استعدادیابی دقیق و کاملی صورت میگیرد تا استعدادهای ما که بی نهایت هم هستند مورد توجه قرار بگیرند و نه پرورش استعداد ها آن طور که باید و شاید اتفاق می‌افتد.
    چمنیان افزود: ما در فوتبالمان نگاه آکادمیک نداریم . این توقع نیست که باشگاه ها بیشتر بودجه و توجه خود را به رده پایه معطوف کنند؛ اما باید بودجه متناسب با این رده حتماً در نظر گرفته شود. تا زمانی که چنین نگاهی وجود داشته باشد این نوسان و عدم ثبات را خواهیم داشت.

    نگاه عمیقی به فوتبال پایه نداریم

    سرمربی اسبق تیم ملی نوجوانان به دلایل عدم ثبات تیم های پایه اشاره کرد و گفت: ما بعضاً در مسابقات آسیایی و جهانی نونهالان و نوجوانان درخشیده ایم؛ اما اینکه ثبات نداشته به این مسئله بر می گردد که در حضور مدیران ثبات نبوده است و نیز از سوی مدیران نگاه عمیقی نسبت به این قضیه وجود ندارد. به زبان خیلی ساده می توان گفت که ما نگاه سرمایه گذاری نداریم. اگر کشوری مثل ژاپن و کره سالیان زیادی است که در سید های قرعه کشی در سید یک قرار می گیرند، مشخصاً به این دلیل است که برنامه بلند مدت داشته اند.

    تیم فوتبال نوجوانان امشب راهی تاجیکستان می شود
    تیم ملی فوتبال نوجوانان

    انتهای پیام/