دلداری ستاره پرتغالی به طارمی

ستاره سابق فوتبال پرتغال از طارمی عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ خاویر ستاره سابق باشگاه اسپورتینگ و تیم ملی فوتبال پرتغال از مهدی طارمی برای به کار بردن واژه‌های نژادپرستانه عذرخواهی کرد.

در پی اتفاقاتی که در بازی پورتو – آروکا رخ داد، خاویر در مورد مهدی طارمی گفت: وقتی این مسلمان به پرتغال آمد حتی شنا کردن بلد نبود و حالا فقط شیرجه زدن را یاد گرفته است.

این اظهارات موجب ناراحتی مهدی طارمی و حتی باشگاه پورتو و تماشاگران این تیم شد و برخی حرف‌های خاویر را نژاد پرستانه توصیف کردند. انتقادات علیه خاویر تا جایی پیش رفت که او مجبور به عذرخواهی شد و گفت: من می‌خواهم از مهدی طارمی به خاطر کلماتی که چهارشنبه گذشته گفتم عذرخواهی کنم. من هرگز قصد توهین به کسی را نداشتم و از شخصیت من به دور است که بخواهم از کلمات نژادپرستانه استفاده کنم چون دوستانی از تمامی نژادها و با ادیان مختلف دارم. بنابراین از مهدی طارمی که او را مسلمان خطاب کردم عذرخواهی می‌کنم. فقط می‌خواستم به سبک بازی او اشاره کنم چون در بیرون از زمین ارزش و احترام بسیاری برایش قائل هستم. او برای من بازیکنی ارزشمند است که تلاش زیادی برای فوتبال این کشور کرده است.

کمیته انضباطی فدراسیون پرتغال هم به این پرونده ورود کرده بود. با عذرخواهی خاویر ممکن است در نهایت رایی که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرتغال صادر می‌شود، تعدیل یابد. خاویر اکنون برای باشگاه اسپورتینگ کار می‌کند و خطاب کمیته انضباطی در رای نهایی باشگاه اسپورتینگ خواهد بود که در لیگ برتر پرتغال یکی از حریفان پورتو به شمار می‌رود.

انتهای پیام/