دنیامالی: قبل از قهرمان پروری، باید پهلوان پرورش دهیم

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه قبل از قهرمان‌پروری باید پهلوان پرورش دهیم، گفت: یکی از راه‌های اصلی رسیدن به این مهم، الگوبرداری از زندگی شهدا است.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛  احمد دنیامالی در حاشیه مراسم غبارروبی از مزار شهدای گمنام وزارت ورزش و جوانان، اظهار داشت: هفته تربیت بدنی را به جامعه ورزش تبریک می‌گویم و امیدوارم جدا از این برنامه‌ها، ورزش در جامعه ما گسترش پیدا کند.

وی در خصوص اینکه در بحث فرهنگی چگونه می‌توان به جوانان و به خصوص ورزشکاران، رشادت‌های شهدا را یادآوری کرد، توضیح داد: برای این کار محتوایی، نیاز به الگوبرداری جوانان از شهدا را داریم، چراکه شهدا جان خود را فدای مردم کردند. سیره شهدا، جوانمردی و پهلوانی بود. باید در این بخش بیشتر کار کنیم و قبل از قهرمان پروری، باید پهلوان پرورش دهیم. الگوبرداری از زندگی شهدا، می‌تواند به ما کمک کند در ورزش افتخارات بیشتری رقم بزنیم.

دنیامالی در خصوص توسعه ورزش همگانی و تاثیر آن در جامعه، توضیح داد: ورزش همگاری قبل از اینکه فضا بخواهد، نیاز به رفتار سبک زندگی و فرهنگی دارد. جامعه ما هرچقدر تشویق شود و حرکت داشته باشد، پیامد آن در کاهش استرس و آسیب‌های اجتماعی، تاثیر مثبت خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان، بیان کرد: حتی ورزش همگانی در اقتصاد تاثیر دارد و اگر کارگر در روز حتی ۲۰ دقیقه ورزش کند، کار با کیفیت‌تری ارائه می‌کند.

دنیامالی ادامه داد: مسائل زیربنایی ورزش را با همکاری ارگان‌هایی، چون شهرداری و شورای شهر در شهر‌ها و روستا‌ها برای گسترش ورزش همگانی، افزایش خواهیم داد. می‌بایست تلاش کنیم مردم تحرک داشته باشند، چراکه اکنون اضافه وزن یکی از مشکلات مردم ایران در رده‌های سنی مختلف است.