دوومیدانی؛ ناامید از کسب مدال، به امید شگفتی‌سازی

چهار نماینده دوومیدانی ایران در حالی به المپیک 2021 توکیو می‌روند که تلاش می‌کنند با ارائه بهترین عملکردشان، از حیثیت خود و کشور دفاع کنند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  دوومیدانی یکی از 16 رشته ورزشی در بازی‌های المپیک 2020 توکیو خواهد بود که نمایندگان کشورمان در آن با حریفان رقابت خواهند کرد؛ رقابتی که احسان حدادی در پرتاب دیسک، حسن تفتیان در دوی 100 متر، فرزانه فصیحی در دوی 100 متر بانوان و مهدی پیرجهان در دوی 400 متر با مانع به عنوان نمایندگان ایران حضور دارند.

اهمیت دوومیدانی از آن جهت است که مدال‌های زیادی در آن توزیع می‌شود، اما سهم ایران تاکنون و در ادوار قبلی المپیک فقط یک نقره بوده که توسط احسان حدادی در 2012 لندن کسب شد. همواره امید به مدال در این رشته وجود داشت، اما بسیار بعید به نظر می‌رسد که در توکیو شاهد شگفتی از سوی دوومیدانی‌کاران کشورمان باشیم. هر چند این امید در بین برخی افراد وجود دارد که دوومیدانی در توکیو شگفتی‌سازی کند اما به نظر می‌رسد باز هم دوومیدانی یک رشته تنها «حاضر» در المپیک است. احتمالاً بعد از بازی‌ها نیز مسئولان از تلاش برای موفقیت در 2024 پاریس سخن خواهند گفت و البته همه چیز خیلی زود به دلیل نبود سیستم درست در این رشته، به فراموشی سپرده می‌شود.

بیشتر بخوانید :
مرادی: برای تشکیل تیم دوومیدانی ذوب آهن بهترین ها را جذب می کنیم
انتصاب سرپرست انجمن دوومیدانی ناشنوایان
رکوردگیری دوومیدانی‌ جانبازان و معلولین انجام شد

انتهای پیام/