رالی فنلاند 2019؛ پیشتازی اوت تاناک با تویوتا همچنان ادامه دارد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، اوت تاناک، راننده تویوتا به راحتی توانست چهارمین پیروزی فصلش را در رالی فنلاند کسب کند و با اختلاف بیشتری به پیشتازی خود در جدول قهرمانی 2019 ادامه دهد.

تاناک با 16 ثانیه برتری نسبت به راننده سیتروئن، اسپکا لپی وارد روز پایانی رالی فنلاند شد و در آخرین استیج یا همان پاور استیج نیز با یک نمایش فوق العاده و کسب 5 امتیاز بیشتر، فاصله خود را در جدول قهرمانی با سباستین اوژیه به 22 امتیاز رساند.

لپی با اینکه در استیج پایانی در رده هفتم قرار گرفت اما توانست رده دوم خود را حفظ کرده و بهترین نتیجه را برای سیتروئن بدست آورد. هم تیمی تاناک، گری متی لاتوالا نیز رده انتهایی سکو را پر کرد.

آندریاس میکلسن، راننده هیوندای نیز با قرارگیری در رده سوم استیج پایانی، با اختلاف فقط 2.7 ثانیه برنده رقابت با سباستین اوژیه بود. در این رالی همچنین اعلام شد که اوژیه، قهرمان شش دوره مسابقات پس از پایان فصل 2020 رالی قهرمانی جهان، بازنشسته می شود و برای سال 2021، به سری مسابقات اکستریم ای می پیوندد.

تیری نویل، دیگر مدعی عنوان قهرمانی این فصل نیز با توجه به پنالتی 20 ثانیه ای هم تیمی اش، کریگ برین توانست به رده ششم در این رالی برسد.

جدول رالی قهرمانی جهان فنلاند 2019

جدول امتیازی رالی قهرمانی جهان 2019

آلمان در 31 مرداد ماه مقصد بعدی رالی قهرمانی جهان می باشد.

منبع: فرمول یک ایران