رحمتی: عملکرد ساپینتو نسبت به داشته های تیم ضعیف بوده است

ما باید طوری آرایش تیمی و سیستم خود را طراحی کنیم که نفراتی که می‌توانند به لحاظ تیمی و خلاقیت فردی، به تیم کمک کنند در ترکیب قرار بگیرند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، کیانوش رحمتی بازیکن سابق استقلال گفت: وظیفه سرمربی در فوتبال، ساخت تیم است. ما هنوز تبدیل به تیم نشدیم و به نظرم باید بین هفته‌های ششم تا هشتم عملکرد سرمربی را به عنوان کارگردان تیم تحلیل کرد. آن زمان می‌توان فهمید که آیا آقای ساپینتو مراحل ساخت تیم را به خوبی پیش برده یا خیر. تا به حال که زمان کوتاهی گذشته فقط یک ارزیابی کلی می‌توان انجام داد؛ آن هم این است که در این یک ماه و نیم که ایشان در استقلال حضور داشته‌اند، عملکردشان نسبت به بازیکنان و داشته‌هایی که در اختیار دارند، ضعیف بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که هفته آینده استقلال به مصاف پیکان می‌رود، پیکانی که تا به اینجا امتیازات خوبی جمع کرده؛ نظرتان درباره این بازی چیست گفت: پیکان تیمی جوان، پرانگیزه و پرانرژی است. به نظرم استقلال باید سعی کند تا با حوصله بازی کند اما همزمان سرعت بازی را نیز در اختیار داشته باشند. از آنجایی که بازی در ورزشگاه آزادی و مقابل هواداران استقلال برگزار می‌شود، مطمئنا پیکان با تفکر دفاعی پا به میدان خواهد گذاشت و می‌دانیم که کار کمی برایمان سخت است. ما باید طوری آرایش تیمی و سیستم خود را طراحی کنیم که نفراتی که می‌توانند به لحاظ تیمی و خلاقیت فردی، به تیم کمک کنند در ترکیب قرار بگیرند. در چنین بازی‌هایی خلاقیت فردی می‌تواند کمک زیادی به تیم کمک کند؛ بازیکنانی که می‌توانند با پاس‌ها یا حمل توپ‌شان خطوط حریف را بشکنند در این بازی برای تیم مثمر ثمر باشند. ما باید با تعداد پاس‌های زیاد، بازیکنان حریف را جابجا کنیم تا با ایجاد فضاها و پر کردن این فضاها با بازیکنان خودی، به موقعیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/