رحمتی: نباید به دلیل برنامه‌ریزی‌های غلط و تعطیلی لیگ به تیم‌ها فشار بیاورند

سرمربی تیم نساجی مازندران از برنامه‌ریزی غلط و تعطیلی نا به هنگام مسابقات لیگ برتر فوتبال به خاطر بازی‌های آسیایی هانگژو به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدمهدی رحمتی در نشست خبری پیش از بازی تیم نساجی مازندران برابر میزبانش آلومینیوم اراک در جمع خبرنگاران گفت: ما عادت داریم در ایران همیشه طرف مقابل را تحت فشار قرار بدهیم، درحالی که با یک برنامه‌ریزی غلط و تعطیلی مسابقات به‌خاطر رقابت‌های آسیایی هانگژو که می‌توانست برنامه‌ریزی بهتری داشت و تیم های لیگ را نیز تحت فشار قرار نداد.

او افزود: وقتی هم صدای اعتراض برخی مربیان را شنیدند، سریع یک برنامه فشرده و سخت را اعلام کردند و با این کار تیم‌ها و به ویژه آسیایی‌ها و نساجی را تحت فشار قرار دادند.

 ضرر زیاد نساجی از قانون جدید سازمان لیگ
سرمربی تیم نساجی مازندران در بخش دیگری از صحبت‌هایش در این نشست از قانون جدید سازمان لیگ در ایجاد محدود سهمیه جذب بازیکنان انتقاد کرد و ادامه داد: یکی از تیم‌هایی که از قانون جدید نوشته شده در فوتبال ایران و سازمان لیگ بابت برداشته شدن سهمیه زیر ۲۵ سال و کم کردن سهمیه بزرگسال، ضربه خورده تیم نساجی است.

رحتمی اضافه کرد: تعداد بازی‌ها و فاصله کم زمانی باعث شده تیم نساجی ضرر کند، هرچند ما سعی کردیم از داشته‌ها و سختی بازی‌های آسیایی و به دلیل این که دائم در رفت و آمد هستیم، به مشکل می‌خوریم، اما با این وجود سعی کردیم ذهن بازیکنان را آگاه کنیم و بگوییم چه اندازه کارمان سخت است.

وی اظهار کرد: تیم‌های پرسپولیس و سپاهان تیم‌های بزرگی هستند و با وجود صحبت‌های مطرح شده درباره سقف قرارداد، ۲۴ بازیکن تراز اول دارند که در مسابقات شرکت می‌کنند ولی تیم ما امسال دستخوش تغییرات زیادی شده و با توجه به اینکه سهمیه زیر ۲۵ سال را برداشتند، سه بازیکن زیر ۲۳ سال ما الان سهمیه بزرگسال را پر کردند و به همین دلیل به مشکل خوردیم.
برابری سهمیه بزرگسال درایران با لیگ‌های خارجی
سرمربی تیم نساجی مازندران با بیان این که ما دوست نداریم کسی به ما ترحم کند و طبق برنامه داده شده بازی می کنیم و مشکلی هم نداریم، تصریح کرد: درخواست و بیان ما از این مشکل، برطرف شدن خود مشکل است و می‌خواهیم سهمیه بزرگسال درلیگ ایران مثل بقیه کشورها به ۲۰ بازیکن به عنوان سهمیه زیر ۲۵ سال برگردد.

رحمتی ادامه داد: حداقل با این شرایط می‌توانیم  چند بازیکن دیگر به ترکیب خودمان اضافه کنیم و متضرر نشویم.

او اضافه کرد: تیم نساجی مازندران در نخستین مسابقه لیگ قهرمانان آسیا، در لیست ۲۳ نفره پنج بازیکن زیر ۲۰ سال داشت که در تاریخ آسیا بی‌سابقه بود و نشان می‌دهد ما به فوتبال مازندران و تیم‌های پایه اعتقاد داریم.

وی افزود: اعتماد کردن به بازیکنان جوان، نشانگر این است که دست ما خالی بوده و تعداد بازیکن کمتری داریم، ما حق قانونی خودمان را می خواهیم و بیش‌تر نمی‌خواهیم.

به دنبال امتیاز از آلومینیوم هستیم
سرمربی تیم نساجی مازندران در ادامه به بازی مهم تیمش در هفته ششم برابر تیم آلومینیوم اشاره کرد وگفت:  روز سه‌شنبه یک بازی خیلی محکم با تیم آلومینیوم اراک داریم؛ این تیم ساختارمند، خوب و دونده و جنگنده است که کادر فنی خیلی خوبی دارد.

رحمتی یادآورشد، درهفته سپری شده سعی کردیم این موضوع را به بازیکنان انتقال بدهیم که بازی خیلی مهم و سختی را پیش‌رو داریم، امیدواریم فردا یک بازی خوب وباکیفیتی را به نمایش بگذاریم وهواداران هم از تماشا ونتیجه آن لذت ببرند.

تیم نساجی مازندران در نخستین بازی از هفته ششم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از ساعت۱۸ عصرسه شنبه ۲۵ مهر درورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر میزبان تیم آلومینیوم اراک است.
درجدول رده بندی این مسابقات، تیم آلومینیوم اراک با انجام شش مسابقه و کسب ۹ امتیاز در مکان هفتم و تیم نساجی مازندران با انجام پنج مسابقه و کسب ۵ امتیاز در رده دهم جدول شانزده تیمی قرار دارد.

انتهای پیام