رحیمی: عمدی در قرعه کشی فوتسال المپیک جوانان نبود

سرپرست کاروان ایران در المپیک جوانان می گوید تاییدیه فدراسیون جهانی تنیس روی میز و IOC را داشته‌اند که امین احمدیان فقط در بخش انفرادی المپیک جوانان شرکت کند. او همچنین معتقد است در قرعه کشی رقابتهای فوتسال عمدی در کار نبوده است.

به گزارش شبکه لحظه و به نقل از ایسنا:

نشست خبری اصغر رحیمی، سرپرست کاروان ایران در المپیک جوانان برگزار شد. رحیمی در این نشست بیان کرد: سومین دوره بازیهای المپیک جوانان تمام شدو در این دوره تنوع رشته ها و تعداد ورزشکاران زیاد بود. کادر سرپرستی ما بسیار محدود بود و هر روز که می گذشت خدا را شکر می کردیم که اتفاق خاصی رخ نداد. به هر حال بردن تعدادی ورزشکار در این رده سنی بسیار سخت بود با این حال تجربه بسیار خوبی بود و باید از همکارانم تشکر کنم که با همکاری توانستیم از پس کار بر بیاییم. برای ما مهمترین موضوع سلامت رفتن و آمدن کاروان بود. ورزشکاران ما حضور پر رنگ در برنامه های آموزشی داشتند. گروهی هم تشکیل دادیم که خود ورزشکاران لحظه ای کارهایشان را گزارش می دادند. کار دسته جمعی انجام شد و تجربه خوبی بود.

او در مورد نتایج نیز گفت: نتایج خیره کننده بود. تعداد مدال را پیش بینی می کردیم هر چند که برخی از رشته ها بالاتر از حد انتظار ظاهر شدند. برخی رشته ها هم مدال نگرفتند اما خوب بودند مثل فوتسال و قایقرانی.  به نظرم خیلی از موضوعات این ورزشکاران در المپیک حل شد و در المپیک ۲۰۲۴ می توانند بدنه کاروان را با یک روحیه خوب تشکیل دهند.

رحیمی با اشاره به حضور صالحی امیری در المپیک جوانان تاکید کرد: حضور صالحی امیری حضور پر رنگ و اثر گذار بود. ۱۰-۱۲ جلسه بسیار مهم داشتند. برای کشورهای مختلف نتایجی که ما گرفتیم جالب بود. ما برای بازیهای المپیک جوانان شش ماه وقت گذاشتیم تا برنامه های ورزشکاران را هماهنگ کنیم و خدا را شکر کاروان بدون مشکل رفت و برگشت.

او افزود: ما بهترین سرپرست ها را انتخاب کردیم که در جلسه ای که تا ساعتی دیگر با سرپرست ها داریم، او را معرفی می کنیم. به نظرم خوب است در رقابتهای بعدی بهترین سرپرست، خبرنگار و رسانه انتخاب شوند.

رحیمی در مورد حضور علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری در آرژانتین نیز گفت: او مدعو فدراسیون جهانی بود و ما فقط کمک کردیم در کنار ورزشکاران بیایند. جز فوتسال، نفر اضافه نداشتیم. اما واقعا وزنه برداری به دو نفر نیاز داشت که آقای مرادی در این بخش هم کمک کرد.

در ادامه این نشست اسلامیان مسئول روابط بین الملل کمیته ملی المپیک در مورد ماجرای امین احمدیان در المپیک جوانان و شکایت یک بازیکن خانم نسبت به شرکت نکردن احمدیان در بخش میکس تنیس روی میز تصریح کرد: امین احمدیان قرار بود فقط در انفرادی شرکت کند و این را به اطلاع فدراسیون جهانی و IOC رساندیم و تاییدیه هم داشتیم. اتفاقی که افتاده بود این بود که  مربی تیم در جلسه فنی اول نتوانست شرکت کند تا بگوید ایران انصراف از میکس داده بود و این ابهام به وجود آمد. در کل مشکلی وجود نداشت و مسئله حل شد. دلیل برگشت احمدیان این بود که قرار بود به اتریش برود.  فقط سن مارینو درخواست داده بود به فدراسیون جهانی که فکری برای پارتنر بازیکن آنها در بخش میکس کنند که جایگزین احمدیان هم انتخاب شد. درواقع شکایتی در کار نبود و موضوع فقط مطرح شد.
رحیمی هم در ادامه با تایید توضیحات اسلامیان بیان کرد که سن مارینو فقط درخواست پارتنر برای میکس داشته است.

رحیمی در مورد صحبت های ترابیان مبنی بر عمدی در قرعه کشی رقابتهای فوتسال وجود داشت، تصریح کرد: باعث تعجب است ترابیان چنین حرفی بزند. مراسم قرعه کشی چند ماه پیش بود که صانعی حضور داشت. بعید است که بخواهند تیم ها را بچینند. هر چند ظاهر این را نشان می داد اما بعید می دانم واقعا تیم ها را چیده باشند.

همچنین ساعی در مورد سرپرست تیم ها نیز گفت: سالها در ورزش بودم اما این تجربه المپیک واقعا تجربه خوبی بود. این دوره اصلا مشکلی نداشتیم و دغدغه ای بابت ورزشکاران و سرپرست ها نداشتیم چون اکثر آنها خودشان قهرمان بودند. هر روز اعتبار کاروان ما بیشتر می شد و فکر می کنم جلساتی که رییس کمیته ملی المپیک داشت کار را برای ما راحت تر می کرد.

رحیمی در مورد برنامه کمیته ملی المپیک برای حفظ مدال آوران تصر یح کرد: این مسئله دغدغه ما هست و فکر می کنم امکانش هم وجود دارد. در این مدتی که آمدیم با وزیر و رییس کمیته ملی المپیک جلسه داشتیم و این مسئله را مطرح کردیم. البته باید جلسه ای هم با فدراسیون ها داشته باشیم. باید دست به دست هم دهیم این ورزشکاران را حفظ کنیم.

او در مورد اجازه ندادن به مارال مردانی برای مسابقه دادن در المپیک جوانان گفت: قانون حجاب در جودو هنوز حل نشده است. ووشو، کاراته و بسکتبال این موضوع را حل کرده اند. مسئول فنی مسابقات به من توضیح داد و گفت در جودو موضوع مقنعه حل نمی شود چون یک فن خفه کردن داریم و این مقنعه هم بهترین ابزار است. زمانی که درخشان گفت اگر آنجا بودیم حل می کردیم ما و آقای صالحی امیری ناراحت شدیم که بعدا درخشان تماس گرفت به ما گفت هر کاری لازم بوده کمیته انجام داده است.