رده‌بندی برترین تنیسورهای جهان/ جوکوویچ به صدرنشین شد

رده‌بندی برترین تنیسورهای جهان بعد از پایان اولین گرنداسلم سال ۲۰۲۳ انجام و نواک جوکوویچ توانست به صدر راه یابد.

به گزارش گروه ورزشی لحظه، در دیدار فینال رقابت‌های گرنداسلم ملبورن استرالیا، نواک جوکوویچ نفر پنجم رنکینگ برترین تنیسورهای جهان برابر استفانوس سیتسیپاس نفر چهارم رنکینگ از یونان به میدان رفت و مقتدرانه و با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و دهمین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس اپن استرالیا را از آن خود کرد.

جوکوویچ در این دیدار در ۳ ست متوالی و با نتایج ۶-۳، ۷-۶ و ۷-۶ مقابل سیتسیپاس به برتری رسید و جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر برد.

به این ترتیب “نوله” توانست به صدر برترین تنیسورهای جهان راه یابد. رده‌بندی برترین تنیسورهای جهان بعد از پایان اولین گرنداسلم سال ۲۰۲۳ انجام و نواک جوکوویچ توانست به صدر راه یابد.

رده‌بندی ۱۰ تنیسور برتر جهان بعد از پایان اپن استرالیا

۱. نواک جوکوویچ (صربستان) – ۷۰۷۰ امتیاز

۲. کارلوس آلکاراز (اسپانیا) – ۶۷۳۰ امتیاز

۳. استفانوس سیتسیپاس (یونان) – ۶۱۹۵ امتیاز

۴. کسپر رود (نروژ) – ۵۷۶۵ امتیاز امتیاز

۵. آندری روبلف (روسیه) – ۴۲۰۰ امتیاز

۶. رافائل نادال (اسپانیا) – ۳۸۱۵ امتیاز

۷. فلیکس آلیاسیمه (کانادا) – ۳۷۱۵ امتیاز

۸. تیلور فریتز (ایالات متحده آمریکا) – ۳۴۱۰ امتیاز

۹. هولگر رون (دانمارک) – ۳۰۴۶ امتیاز

۱۰. هوبرت هورکاش (لهستان) – ۲۹۹۵  امتیاز

در بین تنیسورهای بالانشین بیش‌ترین سقوط برای دنیل مدودف روس بوده است. او از رتبه هشتم به رتبه دوازدهم سقوط کرد. مدودف برای اولین‌بار از ژوئیه ۲۰۱۹ خارج از ۱۰ تنیسور برتر قرار گرفت. این سقوط زمانی رخ داد که او نتوانست عملکرد خوبی در اپن استرالیا داشته باشد. مدودف برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۸ نتوانست به دور چهارم مسابقات آزاد استرالیا برسد.

جوکوویچ با این نتیجه، بیست و دومین قهرمانی در گرنداسلم‌ها را به دست آورد و از این حیث با رافائل نادال، رکورددار قهرمانی در گرنداسلم‌ها رسید و حالا می‌تواند با یک قهرمانی دیگر به تنهایی پرافتخارترین تنیسور تاریخ شود.

تبریک رئیس جمهور صربستان به قهرمان اپن استرالیا

آلکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان دهمین قهرمانی نواک جوکوویچ در تنیس اپن استرالیا را تبریک گفت و از او بابت تمام قهرمانی‌های قبلی‌اش تشکر کرد. رئیس جمهور صربستان در اینستاگرام نوشت: نواک تو بزرگترین تنیسور تمام دوران هستی. از تو متشکرم. به خاطر تمام شادی‌هایی که به مردم صربستان دادی از تو تشکر می‌کنم. می‌دانم که امروز همه صرب‌ها به تو افتخار می‌کنند.

انتهای پیام/