رهبری: تا 70 درصد سهمیه المپیک نهایی شده/ هیچ تیمی به اندازه ایران، کره را اذیت نکرده است

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، محمد رهبری در مورد عملکرد تیم ملی شمشیربازی در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن اظهار داشت: عملکرد بسیار خوبی داشتیم و توانستیم راه زیادی را برای کسب سهمیه المپیک طی کنیم. چین که اصلی‌ترین رقیب ما در راه الپمیک بود را پشت سرگذاشتیم و خیال‌مان راحت شد.

وی در مورد دیدار فینال با کره جنوبی گفت: بازی بسیار نفسگیر و نزدیکی بود و تا آخرین امتیازها پایاپای پیش رفت. اینطور نبود که برنده بازی از قبل مشخص باشد. کره ایها در قهرمانی جهان مقابل ایتالیا 45 بر 23 به پیروزی رسیده بودند و مقابل ما 45 بر 42 پیروز شدند.

ملی پوش شمشیربازی سابر تاکید کرد: به هرحال در یک بازی آنها شکست خواهیم داد و چه بهتر که فینال المپیک باشد و آنجا ارزشش چندین برابر خواهد بود.

رهبری در مورد مسابقات انفرادی عنوان کرد: در دور گروهی و حذفی خوب کار کردیم و هر 4 شمشیرباز ما در جمع 8 نفر برتر بود و شانس این را داشتیم که به جای یک مدال دو مدال بگیریم. من به «گو» شمشیرباز کره‌ای باختم، اما خوشبختانه مجتبی عابدینی انتقام مرا گرفت و در نهایت به مدال برنز رسید. 

وی در مورد ادامه برنامه‌های تیم ملی گفت: پس از قهرمانی آسیا چند روز استراحت کردیم و از روز شنبه هفته آینده اردو آغاز خواهد شد. اواخر تیرماه مسابقات قهرمانی جهان را پیش رو داریم که بسیار مهم است. ما تاکنون 70 درصد راه کسب سهمیه را رفته‌ایم و در صورتی که در مجارستان جزو 5 تیم اول قرار بگیریم سهمیه‌مان روی کاغذ نهایی خواهد شد. خوشبختانه هدف گذاری ما تاکنون خوب پیش رفته است.

رهبری در مورد دریافت پاداش بازی‌های آسیایی گفت: پاداش‌ها را دریافت کردیم، اما دوست داشتیم مبلغ واقعی سکه‌ها را پرداخت کنند. 

منبع: فارس