رونمایی از استقلال جدید و رکوردی که الدحیل به دنبال آن است

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به چهار نکته برجسته از دیدارهای این هفته لیگ قهرمانان پرداخت.

به گزارش ایسنا، دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا این هفته برگزار خواهد شد و استقلال و پرسپولیس دو نماینده فوتبال ایران در این مرحله برابر تیم‌های قطری به میدان خواهد رفت. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا چهار نکته برجسته از این رقابت‌ها را اعلام کرده است که به شرح زیر است.

۱- استقلال با چهره جدید 

استقلال در گروه دشواری در لیگ قهرمانان قرار داشت و توانست به عنوان سرگروه به مرحله بعد برسد. در این مرحله هت‌تریک تیام سنگالی باعث صعود آبی پوشان به جمع هشت تیم پایانی شد. امید ابراهیمی و مجید حسینی بعد از درخشش در جام جهانی به ترتیب راهی لیگ‌های قطر و ترکیه شدند. تیام هفت گله و جپارف برنده دو جایزه مرد سال آسیا نیز راهی امارات و قزاقستان شدند و از این تیم جدا شدند.

این اتفاقات به این معنا است که تیمی که برابر السد قطر قرار خواهد گرفت تیمی جدید خواهد بود که چهره‌های نا آشنایی دارد. یکی از همین افراد مرتضی تبریزی است که در مرحله گروهی چهار گل به ثمر رساند.  الحاجی گرو نیجریه‌ای، مارکوس نویمایر آلمانی و همام طارق عراقی که از نیروهوایی عراق خریداری شد دیگر بازیکنانی بودند که به جمع استقلالی‌ها اضافه شدند.

۲- الدحیل رکورد اولسان را می‌شکند؟

اولسان در سال ۲۰۱۲ بعد از یک برد و دو تساوی در مرحله گروهی، توانست ۹ دیدار بعدی را برنده شود و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. تعجبی نداشت که این رکورد تاکنون پابرجا بماند ولی الدحیل امسال ۸ دیدار خود را در لیگ قهرمانان برده و اگر بتواند پرسپولیس را در دوحه شکست دهد می‌تواند به رکورد اولسان برسد. این تیم قطری توانست ذوب آهن را در دو بازی شکست دهد ولی اوج کار تیم قطری شکست العین در دو بازی رفت و برگشت بود.

جمال بلماضی سرمربی این تیم راهی الجزایر شد تا سرمربی این تیم شود و یوسف مساکنی ستاره تیم نیز مصدوم است و به این بازی نمی‌رسد ولی نبیل معلول بازیکنانی چون نام تائه هی و یوسف العربی را دارد که می‌توانند جای خالی مساکنی را پر کنند.

۳- کاشیما دوباره برابر تیم‌های چینی سربلند می‌شود؟

۴- جدال دو گلزنی باتجربه در بازی چونبوک و سوون سامسونگ