رکورد جدید و شگفت انگیز جوکوویچ در گرنداسلم آمریکا

نواک جوکوویچ ستاره تنیس جهان به رکوردی دست یافته که بعید است در آینده شکسته شود.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  رسیدن به ۴ نیمه‌نهایی در یک فصل یک شاهکار خارق العاده است که برای بهترین ورزشکاران مسابقات آزاد تنیس رخ داده است؛ راد لاور و تونی روش در سال ۱۹۶۹ این کار را انجام دادند و ایوان لندل در سال ۱۹۸۷ در لیست این آمار قرار گرفت.

راجر فدرر تنیسور سابق برتر جهان در سال ۲۰۰۵ وارد میدان شد و با ۴ نیمه‌نهایی در ۵ فصل متوالی رکوردی جدید به جا گذاشت. تا قبل از سال ۲۰۱۱ و اینکه جوکوویچ پا به میدان رقابت بگذارد، فدرر از رکورد خود مطمئن بود اما ستاره صرب در سال ۲۰۲۱ به رکورد فدرر رسید. جوکوویچ ششمین فصل خود را با ۴ نیمه‌‌نهایی در سال ۲۰۲۳ پیگیری و رکوردی را به نام خود ثبت کرد که خیلی بعید است در آینده شکست بخورد. نواک پیش از باخت فینال ویمبلدون به کارلوس آلکاراز، در مسابقات آزاد استرالیا و رولان گاروس قهرمان شد و به رویاهایش برای قهرمانی در گرنداسلم پایان خواهد داد.

جوکوویچ با برتری ۳ بر صفر مقابل بن شلتون توانست راهی فینال مسابقات تنیس آزاد آمریکا شود تا به این ترتیب به کسب بیست و چهارمین عنوان قهرمانی گرنداسلم نزدیک شود. براین اساس جوکوویچ با صعود به فینال رکورد جدیدی را خلق کرد.

پایان پیام/